Czeska rajdówka była jedną z najlepszych w klasie R5, a po przemianowaniu jej na Rally2 i wyprodukowaniu drugiej ewolucji Fabii, Skoda odnosi triumfy na całym świecie. Nie udało się jednak w minionym sezonie wywalczyć tytułów mistrza świata. W WRC2 triumfował Mads Ostberg w Citroenie C3 R5, a w WRC3 Jari Huttunen w Hyundaiu i20 R5. Również w mistrzostwach Europy triumfował Citroen za sprawa Aleksieja Łukjaniuka.
Aktualizacje Fabii Rally2 Evo zostaną homologowane czwartego stycznia. Nowy silnik o pojemności 1,6 litra ma generować moc rzędu 286 KM, o dwa więcej niż dotychczas. Przeprojektowany został intercooler i kolektor wydechowy.
Dzięki zastosowaniu nowej skrzyni biegów wzrośnie również prędkość maksymalna do 201 km/h. Zmienione zostały również amortyzatory. Postawiono także na poprawę niezawodności i wzmocniono tył samochodu.
– Dalszy rozwój ma na celu osiąganie kolejnych sukcesów na całym świecie. Jestem przekonany, że modernizacje zapewnią naszym klientom jeszcze szybszą i bardziej niezawodną Skodę – mówił Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport.
Za rozwój auta odpowiedzialni byli Pontus Tidemand, Jan Kopecky, Oliver Solberg, Andreas Mikkelsen i Emil Lindholm. Podczas sierpniowych testów swoją cegiełkę dołożył także Kris Meeke.