Zgodnie z nowymi przepisami japoński producent opracował nowe auto. Prace zajęły 18 miesięcy. Zaangażowano zarówno pracowników w siedzibie zespołu w Kolonii oraz ekspertów od elektrycznych napędów hybrydowych z Higashi-Fuji.
GR010 będzie napędzany na cztery koła przez 3,5-litrowy silnik V6 biturbo. Jednostka wygeneruje moc 680 KM, która będzie przekazywana na tylne koła. Dodatkowo agregat prądotwórczych zapewni 272 KM i będzie zasilał przednią oś. Całkowita moc zgodnie z przepisami nie może przekraczać 680 KM, co oznacza, że jednostka elektryczna będzie wpływać na pracę spalinowego motoru.
Toyota ma za sobą już dwa trzydniowe testy. W ramach wyrównania osiągów i zmniejszenia kosztów auto jest o 162 kg cięższe i ma o 32% mocy mniej niż jego poprzednik. Szacuje się, że na okrążeniu toru Le Mans będzie o 10 sekund wolniejsze. Dodatkowo jest o 250 mm dłuższe, 100m szersze i 100 mm wyższe. Zgodnie z przepisami usunięto tylny silnik elektryczny.
Start sezonu zaplanowano na 19 marca w Sebring. Wyścig 24h Le Mans zaplanowano w dniach 12-13 czerwca.