Dwie polskie załogi na czele Dakaru!

Rodzina Goczałów w perfekcyjny sposób rozpoczęła nowy rok i 44 edycję Rajdu Dakar. Po prologu możemy cieszyć się biało-czerwonym dubletem w klasie SSV!

Dwie polskie załogi na czele Dakaru!
Podaj dalej

Rodzinny interes

Zawodnicy klasy SSV podobnie jak cała reszta stawki mieli do pokonania 19-kilometrowy prolog. Na czele klasyfikacji po sprinterskiej próbie znalazł się Marek Goczał, którego pilotuje Łukasz Łaskawiec. Nazwisko dla polskich fanów pustynnego klasyka może wydawać się znajome. W 2011 roku Łaskawiec był trzecim zawodnikiem w stawce quadów.

Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk okazali się o czternaście sekund wolniejsi od zespołowych kolegów. Oesowe podium uzupełnił duet Luppo de Oliveira/Justo. Brazylijczycy byli słabsi o osiemnaście sekund. O dobre nastroje wśród biało-czerwonych postarali się także Aron Domżała i Maciej Marton. Fabryczny duet Can-Ama znalazł się na piątym miejscu. Liderzy okazali się o 45 sekund lepsi.

Prototypy z rajdowym akcentem

W klasie LM Proto najszybszy okazał się Seth Quintero, którego nawiguje Dennis Zenz. Duet Red Bulla okazał się o trzy sekundy lepszy od znanego z tras rajdowych mistrzostw świata: Andreasa Mikkelsena. Norweg startuje razem z Olą Floene. Oesowe podium uzupełnili Francisco Lopez Contardo i Juan Pablo Latrach Vinagre. Chilijczycy stracili pięć sekund do najszybszych.

Prolog na rozgrzewkę

Na start imprezy organizatorzy zaplanowali prolog. Krótka próba wliczana do klasyfikacji generalnej rajdu z pozoru może wyglądać na łatwą, ale nie można jej lekceważyć. Wyniki ustalą kolejność startu do właściwej batalii. Nowością będzie wybór przez czołową piętnastkę pozycji startowej do kolejnego etapu.

19-kilometrową próbę zaplanowano na drodze z Dżuddy do Hail. Trasa ma przebiegać po polnych drogach oraz niewielkich wydmach. Cały etap będzie mierzył aż 614 kilometrów.

Uderzenie w połowie długiej dojazdówki. Ta 19-kilometrowa przejażdżka na polnych drogach i małych wydmach da uczestnikom szansę przetestowania swoich pojazdów. Co ważniejsze, oddzieli również ziarna od plew, by ustalić kolejność startu do następnego etapu. Wyniki przyczynią się również do osobliwej ceremonii podczas odprawy. Piętnastu najlepszych zawodników w każdej kategorii w odwrotnej kolejności do rezultatów wybierze swoją pozycję startową do odcinka 1B. Spodziewaj się blefowania! – czytamy w opisie organizatorów.

Miasto startu i mety

Dżudda jest głównym ośrodkiem przemysłowym, handlowym i kulturalnym kraju. W mieście znajdują się ważne porty handlowe oraz pasażerskie. Jest to główny punkt tranzytowy pielgrzymek do Mekki. W Dżuddzie mieszka ponad 3,4 miliona ludzi.

Hail to miasto w północno-zachodniej Arabii Saudyjskiej. Jest stolicą prowincji i największym miastem regionu. W 2018 roku w mieście mieszkało ponad 600 tysięcy osób. Miasto koncentruje się głównie na rolnictwie. Przoduje w produkcji zbóż, daktyli i owoców. Duży procent pszenicy produkowanej w całej Arabii Saudyjskiej pochodzi z Hail. To również ojczyzna rodziny Rashidów, historycznych rywali saudyjskiej rodziny królewskiej.

Dakar 2022 – Prolog – Wyniki SSV

Dakar 2022 – Prolog – Wyniki LW Proto

Przeczytaj również