Deszcz robi swoje. Kwalifikacje F1 zapowiadają się arcyciekawie

Deszcz robi swoje. Kwalifikacje F1 zapowiadają się arcyciekawie

Deszcz robi swoje. Kwalifikacje F1 zapowiadają się arcyciekawie

Podaj dalej

Deszcz, który opanował tor Spa-Francorchamps przyczynił się do ograniczonej liczby jazd w trzecim, ostatnim treningu przed kwalifikacjami do GP Belgii.

Jazdy rozpoczęły się na mokrym torze, ale wraz z każdym przejazdem linia robiła się coraz bardziej sucha. Kierowcy jeździli jednak na oponach przejściowych i na półmetku na czele tabeli z czasami znajdował się Max Verstappen. Holender miał blisko sekundę zapasu nad zespołowym kolegą: Sergio Perezem. Czołową trójkę uzupełniał Lewis Hamilton. Mistrz świata tracił do Meksykanina blisko 0,1 sekundy. Najbardziej zapracowany był Nicholas Latifi z Williamsa i Yuki Tsunoda z AlphaTauri. Obaj kierowcy przejechali jedenaście okrążeń.

Sesja nie rozpoczęła się udanie dla Alfa Romeo Racing ORLEN. Antonio Giovinazzi był dopiero osiemnasty, a stawkę zamykał Kimi Raikkonen. Fin większość czasu spędził w garażach. W samochodzie pojawiła się awaria hamulców i nie było mowy o realizacji planu treningowego.

Gdy wydawało się, że uda się pojeździć na slickach, nad tor napłynęły deszczowe chmury i zawodnikom bliżej było, by zamienić opony przejściowe na deszczowe.

Pogarszające się warunki sprawiły, że żaden z kierowców nie zdołał poprawić swojego rezultatu i w sesji najszybszy był Max Verstappen. Dublet dla Red Bulla zapewnił Sergio Perez. Trzeci był Lewis Hamilton, a czwarty Lando Norris z McLarena. Gdy pod koniec sesji wyszło słońce Brytyjczyk spróbował wyjechać na tor na slickach, ale nie zaliczył żadnego pomiarowego okrążenia. Miękkie opony sprawdził też Carlos Sainz. Czołową piątkę zamknął Esteban Ocon z Alpine. Kierowcy Alfa Romeo Racing zostali sklasyfikowani na osiemnastym i dwudziestym miejscu. Lepszy był Antonio Giovinazzi.

Start kwalifikacji zaplanowano na 15:00. Jutrzejszy wyścig wystartuje o tej samej godzinie.

GP Belgii – Trening 3 – Wyniki

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News