Czołowy polski kierowca kończy karierę w wieku 29 lat

Tomasz Kasperczyk, który ma w swoim CV dwa tytuły rajdowego wicemistrza Polski oraz jeden drugiego wicemistrza, poinformował, że zakończył regularne starty.

Czołowy polski kierowca kończy karierę w wieku 29 lat
Podaj dalej

Oświadczenie Kasperczyka

Kierowca ostatnio oglądany za kierownicą Volkswagena Polo R5 za pośrednictwem mediów społecznościowych poinformował, że jego dziesięcioletnia kariera dobiega końca. Zawodnik Tiger Rally Team nie wyklucza jednak pojedynczych występów, a w przyszłości powrotu do regularnej rywalizacji.

Tomasz Kasperczyk - Rajd Polski 2021

– Także tego… Jedni zostają mistrzami świata Formuły 1, by chwilę później ogłosić zakończenie kariery. Są też tacy, którzy wygrywają II etap rajdu gdzieś na wschodzie Słowacji i też wyjeżdżają z oświadczeniem.

Są rzeczy, w które trudno uwierzyć i trudno napisać, ale jest tak, jak już pewnie dowiedzieliście się od Damiana. Zdecydowałem zakończyć regularne starty w rajdach.

Zaplanowaliśmy sobie kiedyś 10 lat wspólnych startów. Wtedy wydawało nam się, że to kawał czasu. Byliśmy dużo młodsi i napędzała nas głównie, jeśli nie wyłącznie zajawka.

Nie wykluczam tego, że jeszcze zobaczycie mnie za kierownicą rajdówki, a Damian przyjmie moje zaproszenie na prawy fotel. Nie wiem jednak czy i kiedy to nastąpi. Powroty nie są łatwe, ale jak pokazuje przykład Wojtka Chuchały – mogą wyjść lepiej niż nieźle 🙂

Czy jestem rozczarowany? Nie. Najważniejsze co dziś czuję i ciągle będę czuł to wdzięczność. Gdybym chciał wymienić tu wszystkich, którzy pomogli mnie i nam w tej rajdowej przygodzie, to pewnie wyczerpałbym limit znaków w jednym poście albo o kimś zapomniał. Dlatego dziękuję wszystkim, którzy byli nam życzliwi i pomocni. Jestem wdzięczny, że mogliśmy Was spotkać.

PS. Ale co się opaliliśmy po dzwonie na Kanarach to nasze 😀

CV Kasperczyka

Tomasz Kasperczyk rozpoczął swoją przygodę z profesjonalnymi rajdami w 2011 roku. Debiut miał miejsce na trasie rajdowych mistrzostw Śląska, a dokładniej na AC Pokale- Rajdzie Tyskim. Niestety pilotowany wówczas przez Alberta Szczurka kierowca musiał wycofać swojego Citroena C2 R2 Max.

Już w kolejnym występie wskoczył szczebel wyżej w rajdowej hierarchii i zadebiutował w Rajdowym Pucharze Polski. Na Rajdzie Wisły razem z Damianem Sytym był ósmy. W 2012 roku po całym sezonie spędzonym w drugoligowych rozgrywkach znalazł się na dziewiątym miejscu w klasyfikacji rocznej. Jego bronią była Skoda Fabia R2.

2013 roku oznaczał przełom dla Kasperczyka i wskoczenie na głęboką wodę. Na początku sezonu zadebiutował w mistrzostwach Europy. Niestety nie zdołał ukończyć Rajdu Lipawy. Kilka tygodni później zagościł na trasach RSMP. Na Rajdzie Świdnickim-Krause wywalczył trzecie miejsce w klasie 6.

Od sezonu 2014 kibice mogli oglądać Kasperczyka w autach z napędem na cztery koła, głównie R5. Wyjątek stanowił Rajd Lipawy 2015, gdzie poprowadził Subaru Imprezę.

W swojej karierze zaliczył 51 rund mistrzostw Polski, z czego wygrał trzy, a na czternastu stawał na podium. Pierwszy triumf odniósł na Rajdzie Śląska 2017. Pierwszy raz w czołowej trójce zmieścił się na Rajdzie Dolnośląskim 2014. W mistrzostwach Europy zaliczył siedemnaście występów. Najlepszy wynik uzyskał na Rajdzie Rzeszowskim 2016, gdzie był szósty.

Przeczytaj również