Relacja jakich nie było
Nowym promotorem mistrzostw Europy została firma WRC Promoter, która odpowiada również za mistrzostwa świata. Dzięki promocyjnym połączeniu obu cykli relacje z każdego odcinka mistrzostw Europy będziemy mogli oglądać za pośrednictwem WRC+. Do tej pory taką możliwość mieliśmy tylko przez rundach mistrzostw świata. Rywalizację na Starym Kontynencie mogliśmy śledzić na wybranych oesach.
Ponadto zawodnicy wzorem mistrzostw świata powalczą na ostatnim odcinku o bonusowe punkty. Pięciu najlepszych na Power Stage otrzyma punkty według klucza 5-4-3-2-1. Oznacza to, że do zdobycia będzie dodatkowo 40 punktów na przestrzeni całego sezonu, co może mieć decydujący wpływ na końcowe rezultaty. Wraz z wprowadzeniem dodatkowo punktowanego ostatniego odcinka zrezygnowano z punktów za poszczególne etapy.
Nowy kalendarz rezerwą dla WRC?
Wraz z publikacją kalendarza kibice nie byli niczym zaskoczeni, ale jak zapowiadają sami organizatorzy, wkrótce ma dojść do roszad. Co więcej mistrzostwa Europy będą bezpośrednim zapleczem dla mistrzostw świata i możliwe jest awansowanie danej rundy o światowego czempionatu. Nieoficjalnie mówi się, że najbliżej zrobienia kroku naprzód jest Rajd Łotwy.
Sezon rozpocznie się w Portugalii i by ograniczać koszty dwa szutrowe rajdy będzie dzielić jedynie dwa tygodnie. Najpierw zawodnicy zmierzą się z kultowymi trasami z Fafe na czele, a następnie z odcinkami na Azorach. Obie imprezy odbędą się w marcu. W połowie maja zaplanowano pierwszy asfaltowy rajd: Wysp Kanaryjskich, po którym stawka powróci na szuter. W czerwcu zawodnicy zaprezentują się w okolicach Mikołajek.
Drugą część sezonu na początku lipca otworzy Rajd Łotwy. Końcówka miesiąca to włoskie asfalty Rally di Roma Capitale. Ostatni weekend sierpnia to tradycyjnie Rajd Barum. Nie są znane jeszcze losy ostatnie rundy.
Poszukiwanie talentów
Organizatorzy mistrzostw nie kryją, że chcą by seria była pierwszym krokiem dla młodych talentów. Stąd też zdecydowano się, że mistrzostwa juniorów zostaną przeprowadzone za kierownicami aut klasy Rally4 i Rally5. Dodatkowo zaplanowano rywalizację młodych kierowców w klasie Rally3, by dopasować się do drabinki klas FIA. Dla przypomnienia samochody klasy Rally3 mają być pierwszym krokiem w autach z napędem na cztery koła. Najlepsi powalczą o tytuł w klasie Rally2.