Pierwsza połowa sesji
Jazdy rozpoczęto przy około 25 stopniach Celsjusza temperatury powietrza i ekipy skoncentrowały się głównie na sprawdzeniu aerodynamiki swoich pojazdów. Niemal każde auto było wyposażone w badawczy stelaż, który sprawdzał przepływy powietrza.
Najszybszy był Carlos Sainz, który o ponad 0,7 sekundy wyprzedzał Nikitę Mazepina. Na tor po kilkuletniej przerwie powrócił były mistrz świata: Fernando Alonso, który uzyskał trzeci rezultat. Mercedes rozpoczął nadrabianie straconego wczoraj czasu i Lewis Hamilton przejechał trzynaście okrążeń. Antonio Giovinazzi z Alfa Romeo Racing ORLEN zaliczył trzy okrążenia i nie uzyskał czasu.
Alonso wyszedł na czoło klasyfikacji po drugiej godzinie jazd z czasem 1:32,339. Za nim znajdował się Daniel Ricciardo i Carlos Sainz. Problemy napotkała ekipa Aston Martina. W modelu AMR21 pojawiła się usterka skrzyni biegów i „za zamkniętymi drzwiami” rozpoczęto naprawę. Antonio Giovinazzi był dziewiąty po przejechaniu 24 okrążeń.
Druga połowa sesji
Po trzech godzinach jazd najszybszy był Daniel Ricciardo, który zszedł do 1:32,215. Nieco ponad 0,1 sekundy tracił Fernando Alonso, a ponad 0,3 sekundy Nicholas Latifi. Lewis Hamilton wypadł z toru i wpadł w żwirową pułapkę, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Przerwa w jazdach trwała siedemnaście minut.
W ostatniej godzinie jazd nieliczni poprawili swoje rezultaty. Czołową trójkę do obiadowej przerwy tworzą Daniel Ricciardo, Fernando Alonso i Sergio Perez. Najbardziej zapracowanym kierowcą był Nikita Mazepin, który przejechał 76 okrążeń. Na drugim biegunie znalazł się Sebastian Vettel, który zdołał wyjechać jeszcze pod koniec sesji po awarii skrzyni biegów. Niemiec za kierownicą Aston Martina zaliczył 10 okrążeń. Sesja zakończyła się kilka minut wcześniej po wywieszeniu czerwonej flagi.
Antonio Giovinazzi z Alfa Romeo Racing nie koncentrował się dziś na szybkich przejazdach i znalazł się na dziewiątym miejscu. Włoch przejechał 73 okrążenia, co jest drugim wynikiem sesji.