Audi chwali się testami nowego modelu RS! Są aż tak pewni jego możliwości! [ZDJĘCIA]

Audi, które w ostatnim czasie mocno koncentruje się nad pracami nad hybrydową konstrukcją, która ma podbić Rajd Dakar, pochwaliło się testami, które przeprowadzono ostatnio.

Audi chwali się testami nowego modelu RS! Są aż tak pewni jego możliwości! [ZDJĘCIA]
Podaj dalej

Trudne wyzwanie marokańskiej pustyni

Po testach w Niemczech i Hiszpanii zespół po raz pierwszy postanowił sprawdzić się w pustynnych warunkach i wybrano wydmy w Maroku. Do jazd zaangażowano wszystkich kierowców marki: Stephana Peterhansela, Carlosa Sainza i Mattiasa Ekstroma. Oczywiście w jazdach towarzyszyli im ich piloci, by cała załoga mogła lepiej poznać nową konstrukcję.

Audi RS Q e-tron

To był jeden z tematów, które mieliśmy na naszej liście rzeczy do zrobienia po testach w Saragossie. Na potrzeby testów w Maroku wprowadziliśmy modyfikacje, by kierowca i pilot mieli więcej miejsca w ciasnym kokpicie i mogli lepiej się komunikować. Opinie był pozytywne – mówił Andreas Roos, odpowiedzialny za fabryczne projekty w sportach motorowych Audi.

Temperatury problemem dla Audi

Zespół napotkał ekstremalne warunki w Maroku, co pozwoliło sprawdzić konstrukcję w najtrudniejszych wyzwaniach. – Termometr czasami pokazywał ponad 40 stopni Celsjusza. Również burze piaskowe utrudniały testy. Ponadto zgodnie z oczekiwaniami, pojawiły się nowe problemy związane z wysokimi temperaturami, które wielokrotnie przerywały testy. Musimy je rozwiązać przed kolejnymi jazdami – komentował Sven Quandt, szef zespołu Q Motorsport.

Audi RS Q e-tron

– Na Rajdzie Dakar spodziewamy się znacznie niższych temperatur. Niemniej jednak celowo pojechaliśmy do Maroka, by przetestować naszą koncepcję w najbardziej ekstremalnych warunkach. Komponenty takie jak MGU, w zasadzie nie zostały opracowane do użytku w tak wysokich temperaturach. Również układ napędowy i inne podzespoły został doprowadzone do granic możliwości, a nawet przekroczyliśmy je przez upał. Lekcje, które wyciągnęliśmy z Maroka są bezcenne. Pokazują nam również, że przed Rajdem Dakar mamy jeszcze wiele do zrobienia i nie zostało wiele czasu – dodał Andreas Roos.

Akumulatory podstawą napędu

Ważnym podzespołem do sprawdzenia w marokańskich warunkach był również akumulator wysokonapięciowy specjalnie opracowany na Rajd Dakar. – Chodzi o optymalne zarządzanie temperaturą i uzyskaniem maksymalnej wydajności. Uczymy się go z każdym testem. Dlatego jedziemy na pustynię z zelektryfikowanym układem napędowym. Zdobywamy niesamowitą ilość doświadczeń, którymi dzielimy się z naszymi kolegami odpowiedzialnymi za samochody drogowe – podsumował Roos.

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron wyposażony jest z elektryczny układ napędowy z dwoma jednostkami MGU z Formuły E. Akumulator wysokonapięciowy opracowany przez Audi Sport jest ładowany podczas jazdy. Odpowiada za to konwerter składający się z wydajnego silnika TFSI z DTM i trzeciej jednostki MGU.

Równolegle do testów poinformowano, że rozpoczęto budowę pierwszego auta, które będzie przeznaczone do rywalizacji. – Samochód testowy to prototyp, w którym jeszcze nie wszystko jest idealnie dopasowane. W przypadku właściwego modelu dążymy do absolutnej perfekcji pod względem dokładności – informował Benedikt Brunner, menedżer projektu Audi Sport na Rajd Dakar.

Audi RS Q e-tron – galeria

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

 

Przeczytaj również