Testy zamiast treningu
W ramach przygotowań do sezonu 2023 Pirelli po otrzymaniu zgody od FIA, przeprowadziło testy nowego ogumienia. Pozwoliło to również wydłużyć sesję z godziny do dziewięćdziesięciu minut. Z opon, które są używane w tym roku mogli korzystać jedynie kierowcy, którzy nie wzięli udziału w pierwszym treningu.
Korzystając z tego zabiegu najszybszy był Charles Leclerc, który zostawił za sobą wspomnianego reprezentanta Alfa Romeo F1 Team ORLEN oraz Daniela Ricciardo z McLarena. Wspomniana trójka zmieściła się w sekundzie.
Reszta testowała
Czwarty Carlos Sainz, który stracił do zespołowego kolegi stracił już 1,422 sekundy, a piąty Mick Schumacher z Haasa aż 2,697 sekundy. W granicy trzech sekund straty zmieścili się jeszcze Land Norris, Max Verstappen i Lewis Hamilton. Guanyu Zhou, drugi z kierowców Alfa Romeo F1 Team ORLEN znalazł się na czternastej pozycji.
Co nas czeka w weekend?
Circuit of the Americas jak większość współczesnych obiektów został zaprojektowany przez Hermanna Tilke. Swój udział w budowie toru miała również firma architektoniczna HKS. Mimo nerwowych początków, 21 października 2012 roku tor otworzył mistrz świata z 1978 roku: Mario Andretti.
Tor ma kilka bardzo charakterystycznych miejsc. Z pewnością bardzo mocno wyróżnia się pierwszy zakręt do którego prowadzi stromy podjazd. Emocje zapewnia też sekwencja zakrętów 3-6, które przypominają Maggotts/Becketts z Silverstone czy S Curves z Suzuki. Sekcja zakrętów 12-15 miała przypominać stadionowy fragment toru Hockenheim. Cała pętla mierzy 5513 m i składa się z dwudziestu zakrętów. W tym sezonie wyznaczono dwie strefy DRS: pierwszą między zakrętami 11 i 12, a drugą na prostej start-meta.
A Pit Stop in Texas. 🤠🛞#USGP pic.twitter.com/2Xbd0aaIOo
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) October 21, 2022
Sobota to ostatnia godzina przygotowań oraz kwalifikacje, które rozpoczną się dopiero o północy czasu polskiego. Wyścig na dystansie 56 okrążeń wystartuje o 21:00 czasu polskiego.