Walijczyk, mimo wcześniejszych przesłanek o braku miejsca w topowym aucie, będzie towarzyszył swoim zespołowym partnerom Sebastienowi Ogierowi i Ottowi Tanakowi. Samochód Evansa zostanie wyposażony w opony firmy DMACK, natomiast Francuz i Estończyk skorzystają z ogumienia Michelin.
Urzędujący mistrzowie świata, Sebastien Ogier i Julien Ingrassia otrzymali numer 1 – na samochodzie ekipy M-Sportu nigdy wcześniej nie widniał tak wysoki numer startowy.
Z kolejnymi numerami (od 4 do 6) na liście zgłoszeń znaleźli się kierowcy Hyundaia i20 Coupe WRC, a więc Hayden Paddon, Thierry Neuville i Dani Sordo. Warto wspomnieć, że po zmianie regulaminów, w tym roku dwóch z trzech najszybszych zawodników będzie punktować do klasyfikacji producentów.
Wedle oczekiwań, zarówno Citroen jak i Toyota wystawią po dwa samochody w nowej specyfikacji, a za kierownicą nowego C3 WRC zasiądą Kris Meeke i Stephane Lefebvre. Pilot drugiego z nich, Gabin Moreau, wraca na trasy odcinków specjalnych mistrzostw świata po groźnie wyglądającym wypadku w ubiegłorocznym Rajdzie Niemiec.
Jari-Matti Latvala i Juho Hanninen stanowić będą fiński skład Toyoty na Rajd Monte Carlo, podczas gdy Esapekka Lappi ma dołączyć do wspomnianej dwójki począwszy od Rajdu Portugalii. Podobnie wygląda sytuacja trzeciego kierowcy Citroena, Craiga Breena, tyle że Irlandczyk wystartuje w Rajdzie Monte Carlo za kierownicą DS3 WRC wystawionego przez zespół Citroen Total Abu Dhabi. Trzecie C3 WRC 2017 ma być gotowe na lutowy Rajd Szwecji.
Ciekawie wygląda również lista zgłoszeń w WRC2. Barw zespołu Skoda Motorsport bronić będą Andreas Mikkelsen, któremu nie udało się znaleźć fotela kierowcy w topowym zespole WRC, a także Jan Kopecky, wieloletni reprezentant teamu z Mladej Bolesławii.
Potwierdzona została także degradacja Erica Camilliego do Fiesty R5, który w WRC2 bronić będzie barw zespołu M-Sport.
Jedynym zawodnikiem, który zgłosił się do nowo utworzonego pucharu WRC Trophy, jest Jourdan Serderidis. Grek wystartuje za kierownicą DS3 WRC.
Polscy kibice po raz pierwszy od 2011 roku nie będą mogli cieszyć się rywalizacją swoich rodaków, bowiem żaden z nich nie zgłosił się do otwierającej sezon 2017 rundy WRC. Najbliższym naszym sercom zawodnikiem będzie jednak Bryan Bouffier, który za kierownicą Fiesty R5 powalczy o zwycięstwo w WRC2.