Spis treści:
- Ten model był przełomem
- Dostosowany pod rynek europejski
- Szeroka możliwość konfiguracji i ceny
Chevrolet, który świetnie przyjął się w Europie
W pierwszej dekadzie XXI wieku Chevrolet miał pewien bardzo wyraźny problem. Jego wyniki na rynku europejskim nie były zbyt imponujące, co miało przynajmniej kilka powodów. Jednym z nich był według ekspertów fakt, że oferta amerykańskiego producenta była przestarzała i kompletnie niedostosowana pod wymagania rynku na Starym Kontynencie. Wkrótce nadszedł przełom – nowe inwestycje oraz kompletna zmiana koncepcji. Efektem był m.in. model Cruze, który niemal natychmiast wzbudził zainteresowanie w Europie – również w zachodniej jej części.

W momencie premiery, a więc w październiku 2008 roku, Chevrolet Cruze przede wszystkim prezentował się bardzo świeżo i nowocześnie. Miał agresywne, dynamicznie linie nadwozia, które przypominały samochód sportowy. Dla Europejczyków istotnym faktem było też to, że był to przedstawiciel popularnego segmentu C oraz to, że był dostępny jako sedan, kombi, ale również hatchback. Dodajmy do tego szeroką możliwość konfiguracji, maksymalny poziom bezpieczeństwa, nowe technologie oraz bogate wyposażenie. Tyle wystarczyło, aby Cruze wzbudził zainteresowanie.
Aktualne ceny wydają się okazyjne
Cruze był dostępny z wieloma różnymi silnikami. Tak oto benzynowe jednostki to m.in. 1.4, 1.6 oraz 1.8, zaś dieslowskie to 1.7 oraz 2.0 Zakres mocy był tutaj bardzo szeroki, więc każdy mógł podjąć indywidualną decyzję, czy bardziej zależy mu na osiągach, czy jednak na oszczędnej jeździe. Były bowiem jednostki o mocy 113 koni, natomiast były też takie sięgające 163 koni mechanicznych. Jeśli chodzi o spalanie, w przypadku diesli raporty wskazują na średnią ok. 6,5 litra, zaś w przypadku benzyniaków były to okolice 8 litrów.

Co ciekawe – wśród najczęściej wymienianych zalet Chevroleta Cruze znajduje się m.in. stosunek ceny do jakości. Jest to coś jak najbardziej aktualnego do dzisiaj. Okazuje się bowiem, że najtańsze egzemplarze tego modelu jesteśmy w stanie kupić dziś już za mniej, niż 10 tysięcy złotych. Mowa tutaj nawet o roczniku 2012. Jeśli chodzi o taką klasę samochodów i taki rocznik, Chevrolet Cruze wypada w tym zestawieniu bardzo korzystnie.
Zdjęcia: Chevrolet