Ta Dacia od razu stała się hitem
Dacia Sandero trafiła na rynek w marcu 2008 roku. Choć samochód notował dobre wyniki sprzedaży, rumuński producent wkrótce zdecydował się na urozmaicenie swojej oferty. W wersji Stepway hatchback zmieniał się bowiem w crossovera. Miał większy prześwit, inną stylistykę czy relingi dachowe. W momencie premiery drugiej generacji w 2012 roku, do sprzedaży znów trafiła wersja podstawowa oraz Stepway. Biorąc pod uwagę to, jak ogromną popularność w tym czasie zyskiwał segment SUV-ów i crossoverów, wynik „starcia” wydaje się oczywisty. Za sukces Sandero odpowiadała przede wszystkim wersja Stepway – to ona sprzedawała się najlepiej.

Stepway to bardziej terenowa odmiana Sandero, chociaż dotyczy to przede wszystkim aspektów wizualnych. Wspominałem już o podwyższonym nadwoziu, relingach dachowych, innej stylistyce, ale była też masa różnych nakładek ochronnych. Jednocześnie nie ma tu napędu na cztery koła, natomiast… akurat w przypadku crossoverów, ani nawet SUV-ów, to nie jest niczym nadzwyczajnym. Wnętrze samochodu było przestronne a bagażnik był w miarę duży. Dacia była wygodna, prosta i niezawodna – czego chcieć więcej?
Ile dziś kosztuje Sandero Stepway?
Dacia Sandero Stepway drugiej generacji była oferowana z silnikiem benzynowym, dieslowskim oraz z fabryczną instalacją LPG. Samochód mógł generować moc 75 lub 90 koni mechanicznych. To oczywiście niewiele, natomiast nie dla każdego moc jest pierwszorzędną kwestią. Silniki te były w miarę oszczędne a cała konstrukcja miała opinię niezawodnej. Zawieszenie było tutaj raczej miękkie i komfortowe, co ma oczywiście swoje plusy i minusy. Nie było tu zaawansowanych technologii, systemów, czy elektroniki – to po prostu dobry, prosty samochód. I przede wszystkim tani.

Właśnie niska cena zakupu to coś, co wyróżnia model Sandero Stepway na tle konkurencji. Jak wspominałem na samym początku, ludzie są w stanie przymknąć oko na wiele kwestii, jeśli samochód jest tak tani. To auto proste, funkcjonalne, praktyczne, tanie również w utrzymaniu. Nie ma tu najnowszych technologii i luksusów, natomiast wiele osób tego na co dzień po prostu nie potrzebuje. Fakty są takie, że dziś crossovera Dacii z 2013, czy 2014 roku jesteśmy w stanie kupić w okolicach 15 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Dacia