Największy SUV marki Seat
Druga połowa ubiegłej dekady to okres, w którym Seat przeprowadził dosyć sporą ofensywę produktową. Oczywiście wymagała tego sytuacja na rynku, który coraz bardziej kierował się w stronę wszelkiego rodzaju SUV-ów i crossoverów. Wyniki sprzedaży już wówczas nie pozostawiały złudzeń. Ludzie kupowali SUV-y, a trend ten w kolejnych latach się tylko pogłębiał. Seat bardzo trafnie rozczytał sytuację i zaprezentował kilka nowych modeli, zaś pozostałe solidnie odświeżono. Co z tego wyszło?

Na rynku pojawiły się chociażby trzy kapitalne SUV-y, czyli Arona, Ateca i Tarraco. Ten ostatni zalicza się do segmentu D i z całej trójki jest największy. Jeśli ktoś zatem cenił sobie dużą przestrzeń i ładowność, Tarraco mogło być dla niego dobrym wyborem. Piszę tutaj w czasie przeszłym, bo po sześciu latach samochód przestał być produkowany. Jego następca – już jako Terramar – produkowany jest pod marką Cupra. Nie zmienia to faktu, że Tarraco również dzisiaj może być traktowane jako świetna opcja, chociaż już z rynku aut używanych.
Czym zachęca?
Seat Tarraco świetnie się prezentuje i jest bezpieczny, co potwierdza maksymalna ocena testu Euro NCAP. Na portalu „Autocentrum” jego średnia ocena wynosi dziś 4,5 na 5 i jest jednocześnie wyższa od średniej całego segmentu. Wśród głównych zalet ludzie wymieniają chociażby przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Bardzo ciekawa była tu gama silnikowa. Jednostki benzynowe miały pojemność 1,5 lub 2 litrów i moc w wariantach 150, 190 oraz 245 koni. Diesle to popularne 2.0 TDI o mocy kolejno 150, 190 i 200 koni mechanicznych. Była jeszcze hybryda, która generowała 245 koni. W przypadku jednostek benzynowych raportowane spalanie w cyklu mieszanym to okolice 6,5 litra, zaś w przypadku diesli, nawet poniżej 5 litrów. Chociaż królem ekonomicznej jazdy i tak określa się hybrydę.

Z jakiem wydatkiem trzeba się dziś liczyć chcąc kupić używanego Seata Tarraco? Najtańsze egzemplarze znajdziemy dzisiaj za około 70 tysięcy złotych. Mowa tutaj nawet o roczniku 2022, z dobrym wyposażeniem i przebiegiem ok. 120 tysięcy kilometrów. W przedziale cenowym 70-80 tysięcy złotych wybór jest całkiem szeroki.
Zdjęcia: SEAT