Spis treści:
- Włoska piękność
- Sportowy charakter
- Silniki i wyposażenie
- Ceny starszych egzemplarzy
SUV od Alfy Romeo zmienił rynek
Alfa Romeo Stelvio to SUV segmentu D, którego produkcja ruszyła w 2016 roku. Jest to zatem wciąż stosunkowo młoda, nowoczesna konstrukcja. To produkt klasy premium, który dziś w serwisie „Autocentrum” średnią oceną przewyższa zdecydowaną większość konkurencyjnych modeli. Długo można by tutaj opisywać to, jak dobrą pracę wykonali projektanci. Stelvio wygląda znakomicie i nic dziwnego w tym, że dla wielu osób natychmiast stało się kolejnym celem. Natomiast skupianie się na samym designie byłoby tutaj ogromnym niedomówieniem.

Piękny włoski SUV prezentuje sportowy charakter. Sam układ kierowniczy jest tak dobry i precyzyjny, że według wielu osób samochód prowadzi się bardziej jak sportowy hatchback, czy sedan, niż duży, typowy SUV. Wpływa na to m.in. stosunkowo niewielka w tym segmencie waga oraz znakomicie rozłożona masa. Alfa Romeo Stelvio była wyposażona w napęd na cztery koła oraz automatyczną skrzynię biegów. Nieco więcej uwagi trzeba poświęcić tutaj silnikom – to one w głównej mierze podkreślają sportowy charakter tego modelu.
Ceny są coraz bardziej atrakcyjne
Benzynowe jednostki to przede wszystkim 2.0 Turbo o mocy 200, lub 280 koni mechanicznych. Diesle to 2.2 o zakresie mocy od 150 do 210 koni. Był natomiast jeszcze jeden silnik – 2.9 V8 BiTurbo o mocy… 510 koni. Oczywiście mowa tutaj o odmianie Quadrifoglio. I jeśli zależy nam na tym, aby kupić dziś Stelvio tanio, to… o tej konkretnej wersji w ogóle nie powinniśmy tutaj wspominać. W SUV-ie zadbano o nowoczesne technologie a wnętrze było komfortowe i wykończone jakościowymi materiałami.

To samochód dla tych, którzy chcą większej przestrzeni i funkcjonalności, jednak nie chcą rezygnować ze sportowego charakteru auta. Jak już wspomniałem, Alfa Romeo Stelvio zadebiutowała na rynku w 2016 roku. Od momentu jej premiery minęło już zatem przeszło 9 lat. To sugeruje nam, że ceny tego modelu mogły w tym czasie spaść i są dziś o wiele bardziej atrakcyjne. I rzeczywiście tak jest, bo dziś można kupić klasowego SUV-a premium już w okolicach 65 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis