Spis treści:
- Jest idealnym kompromisem
- Silniki oraz wyposażenie
- Aktualne ceny
SUV w wersji budżetowej?
Segment SUV jest aktualnie tym zdecydowanie najbardziej popularnym na rynku motoryzacyjnym. Dlaczego ludzie tak chętnie się decydują na takie samochody? Powodów jest co najmniej kilka a jednym z nich może być chociażby moda. Efekt owczego pędu jest czymś znanym w psychologii od lat – kupujemy coś dlatego, że kupują to też inni. Oczywiście sprowadzanie wszystkiego do mody byłoby ogromnym uproszczeniem i niedomówieniem. SUV-y są opcjami niezwykle praktycznymi, oferującymi sporą przestrzeń dla pasażerów, duży bagażnik i komfort podróżowania. Coraz częściej łączą cechy auta miejskiego i rodzinnego, co jest idealnym odzwierciedleniem naszych potrzeb.

Dokładnie w punkt trafia tutaj Renault Kadjar, czyli SUV segmentu C, który został zaprezentowany na początku 2015 roku. Właśnie segment C to dziś idealny kompromis rozmiarów, standardu i wyposażenia. Kadjar oferował spore możliwości konfiguracji – czy to w kwestii silników, napędu, czy rodzaju skrzyni biegów, będąc jednocześnie samochodem o najwyższym poziomie bezpieczeństwa. Mieliśmy tutaj do wyboru kilka jednostek benzynowych i kilka diesli – zakres pojemności to od 1,2 do 1,7 litra, zaś zakres mocy to od 110 do 160 koni mechanicznych.
Dlaczego to atrakcyjny wybór?
Inżynierowie zwrócili tutaj dużą uwagę na komfort podróżowania. Dotyczy to zarówno tego, ile miejsca mają kierowca i pasażerowie, jak dobrze wyciszona jest kabina, czy samo zawieszenie. Większy niż u wielu przedstawicieli konkurencji jest też bagażnik. Dodajmy do tego nowoczesne systemy i technologie. Natomiast oprócz komfortu jazdy docenia się tutaj m.in. jakość, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. Warto zwrócić jeszcze uwagę na jeden fakt – mianowicie to, że Renault Kadjar jest po prostu bardzo ładne. To dopełnia obraz SUV-a, którym ludzie błyskawicznie się zainteresowali.

Dziś najtańsze sprawne, nieuszkodzone egzemplarze z roczników 2015-2016 są do kupienia w cenie 30-35 tysięcy złotych. Warto podkreślić, że mowa tutaj o samochodach z różnymi silnikami – również tymi mocniejszymi. Oraz to, że mamy tutaj do czynienia z autami z zadowalającym przebiegiem – zdecydowanie poniżej 200 tysięcy kilometrów. Dla wielu osób taki zakup może okazać się dziś strzałem w dziesiątkę. Kadjar to poniekąd popis sztuki kompromisów.
Zdjęcia: Renault UK Limited