Spis treści:
- Idealne auto na co dzień
- Proste i oszczędne silniki
- Tani w eksploatacji i zakupie
Ten Fiat nadal jest hitem
Pierwszy Fiat Bravo trafił na rynek w 1995 roku i dzisiaj… jest praktycznie niespotykany. Nic w tym dziwnego – wizualnie w obecnych czasach raczej nikogo by już nie przekonał. Sytuacja natomiast zmienia się diametralnie w przypadku Bravo, które zostało zaprezentowane w styczniu 2007 roku. Nie dość, że pierwsze roczniki nadal dla wielu osób nie będą stanowiły większego problemu, to samochód prezentuje się naprawdę świetnie. Hatchback segmentu C nadal jest popularny i nadal bardzo często można spotkać go na polskich drogach. Okazuje się, że to może być idealne auto na co dzień, do załatwiania podstawowych spraw, czy na dojazdy do pracy.

Silniki benzynowe miały tutaj pojemność 1,4 litra i moc od 90 do 150 koni mechanicznych. Średnie spalanie w niektórych przypadkach spadało nawet poniżej 6 litrów. W przypadku diesli dostępne pojemności to 1.6, 1.9 oraz 2.0 zaś moc to zakres od 90 do 165 koni mechanicznych. Tutaj spalanie – jak to zwykle bywa w przypadku jednostek wysokoprężnych – było już niższe i spadało poniżej 5 litrów. Mamy zatem obraz dobrych jednostek o zadowalającej pojemności i mocy, które przy tym wszystkim były oszczędne. Samo to będzie dla kierowców sporą zaletą.
Auto na co dzień
Oczywiście nie spodziewajmy się tutaj jakichś luksusów, czy nowoczesnych rozwiązań z zakresu multimediów. To po prostu ładny, dobry i prosty samochód. Nie ma tutaj skomplikowanych technologii, czy drogich materiałów. Co za tym idzie – Fiat Bravo jest autem tanim w utrzymaniu. Jakiekolwiek naprawy, czy serwis, nie są tutaj niczym skomplikowanym. Wielu kierowców będzie w stanie wykonać je samodzielnie w przydomowym garażu. A nawet jeśli nie – bez żadnego problemu poradzi sobie z tym każdy mechanik. Części są tanie i łatwo dostępne – wszystko to tworzy nam obraz świetnego i taniego w utrzymaniu auta na co dzień.

Tym bardziej, kiedy wspomnimy o cenach. Dziś Fiata Bravo z roczników 2007-2008 jesteśmy w stanie kupić już w okolicach 4 tysięcy złotych. Oczywiście w zależności od stanu, przebiegu, silnika, czy rocznika te ceny rosną. Natomiast nadal – mówimy tu o wzroście tych cen do 6, czy 8 tysięcy złotych. Jeśli ktoś szuka budżetowego, oszczędnego auta na co dzień, Fiat Bravo może stanowić dziś bardzo dobry wybór. Oczywiście przy podkreśleniu, że to prosty miejski hatchback i nie możemy spodziewać się po nim przesadnie dużo.
Zdjęcia: Fiat / Stellantis