Ile kosztuje BMW M3 w 2025 roku?
Litera M jest oznaczeniem, które BMW przypisuje sportowym odmianom swoich samochodów. W przypadku M3 mówimy o sportowej wersji serii 3. Zadebiutowała ona w 1985 roku wraz z generacją z oznaczeniem E30. Otrzymaliśmy tutaj coś, co stało się później absolutną legendą motoryzacji. Ikonę stylu, która przerobiona na wyścigówkę stała się jednym z najlepszych samochodów w historii serii DTM. W zależności od wersji samochód posiadał silnik o pojemności 2,3 lub 2,5 litra i prezentował zakres mocy od 195 do 238 koni mechanicznych.

W 1992 roku pojawiło się M3 E36. Tym razem mieliśmy do czynienia z jednostkami 3.0 i 3.2, które rozwiały już moc od 286 do 321 koni mechanicznych. Rozpędzanie do 100 km/h zajmowało mniej, niż 6 a prędkość była ograniczona do 250 km/h. W przełom tysiącleci weszliśmy już z M3 E46, które mocą sięgało 360 koni. Można by w ten sposób opisać wszystkie generacje M3, chociaż… w zasadzie różnica polega na tym, że auta te były jeszcze lepsze, mocniejsze, szybsze i bardziej nowoczesne. Każde M3 stało się legendą, klasyką gatunku. Autem, które seryjnie występowało w grach, filmach, czy serialach. Ekipa Top Gear stwierdziła kiedyś, że M3 jest wręcz wyznacznikiem dla sportowego sedana.
Co z cenami?
Wszystko to, o czym wspomniałem wyżej, to zaledwie wycinek. To krótkie streszczenie kilku najważniejszych kwestii. Fakty są takie, że o BMW M3 można by pisać i rozmawiać godzinami i wątki prawdopodobnie by się nie skończyły. Świadczy to o skali projektu, o statusie prawdziwej ikony. Świadczy też o tym, że prawdopodobnie nie mówimy tutaj o czymś, w odniesieniu do czego można by użyć jakiejkolwiek odmiany słowa „tanio”. Czy tak w rzeczywistości jest? Nowe M3 jesteśmy w stanie kupić dziś od około 450 tysięcy złotych. Co z używanymi?

Najtańsze BMW M3 na popularnym portalu „Otomoto” to dziś okolice 60 tysięcy złotych. Za 83 tysiące znajdziemy wersję z 2008 roku, z 4-litrowym silnikiem o mocy 420 koni mechanicznych. Tutaj mówimy o stosunkowo sporym przebiegu, bo przekraczającym 330 tysięcy kilometrów. W cenie do 100 tysięcy znajdziemy dosyć sporo egzemplarzy, z czego większość to E36 i E46. Fakty są takie, że dalej prędzej znajdziemy nowsze wersje, niż klasyczne, pierwsze, legendarne M3 E30. Na „Otomoto” najtańszy dostępny dziś egzemplarz kosztuje… 350 tysięcy złotych.
Zdjęcia: BMW Group