Spis treści:
- Znakomite wyposażenie i standard premium
- Silniki, które budzą emocje
- Ile dziś kosztuje?
Luksusowy SUV dziś do kupienia w śmiesznej cenie
Infiniti FX trafiło na rynek w 2003 roku. Jak powszechnie wiadomo, Infiniti jest marką, pod którą produkowane są luksusowe samochody koncernu Nissan, wiec samo to wiele nam mówi. FX był w skrócie sportowym SUV-em premium. Wnętrze było wykończone skórą oraz miękkimi materiałami przyjemnymi w dotyku. Pojawiały się też drewniane wstawki. Fotele były regulowane elektrycznie, podgrzewane oraz wentylowane, z pamięcią ustawień. Nie brakowało też dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, czy zaawansowanego nagłośnienia.

Pod wieloma względami Infiniti FX był samochodem luksusowym, typowym przedstawicielem klasy wyższej. Chodzi tutaj nie tylko o komfort, ale też o zaawansowane systemy bezpieczeństwa, asystentów jazdy, multimedia, czy inne detale, jak system bezkluczykowy. Stosunkowo szybko pojawił się tutaj ekran dotykowy i sterowanie głosowe. Moglibyśmy się skupiać na takich detalach zdecydowanie dłużej, natomiast nie ma to większego sensu. Infiniti FX to po prostu znakomicie wyposażony, wygodny samochód w standardzie premium – i to bez względu na to, o której generacji tutaj mowa.
Na to też warto zwrócić uwagę
W pierwszej generacji dostępne były jednostki 3.5 V6 oraz 4.5 V8. Moc tej pierwszej to 283 konie, zaś tej drugiej aż 319 koni. Ten słabszy wariant był dostępny w opcji z napędem na tył, lub na cztery koła, natomiast mocniejszy wyłącznie z napędem na cztery koła. W drugiej generacji V6 zwiększyła pojemność do 3.7 i moc do 320 koni, zaś V8 miała już 5 litrów pojemności i 390 koni mocy. Dla tych ceniących sobie nieco bardziej oszczędną jazdę pojawił się też 3-litrowy diesel w V6, który generował moc rzędu 238 koni mechanicznych. Jak zatem widzimy, standard premium dotyczy tu nie tylko wyposażenia i komfortu, ale również silników i kwestii mechanicznych.

Najtrudniej w tym wszystkim uwierzyć dziś w to, że Infiniti FX jesteśmy w stanie kupić już w cenie 25-30 tysięcy złotych. I mowa tutaj nawet o okolicach rocznika 2010. Weźmy pod uwagę, że są na rynku używane SUV-y premium z podobnego rocznika, które nie mają ani tak bogatego wyposażenia, ani tak mocnych silnikach i potrafią kosztować przeszło 40 tysięcy złotych. Stosunek ceny do jakości w przypadku FX wydaje się naprawdę znakomity.
Zdjęcia: Infiniti