Spis treści:
- Historia Audi A4
- B9 – natychmiast porusza wyobraźnię
- Silniki i inne zalety
- Aktualne ceny
Ekscytujące Audi nadal zachwyca
1994 rok – to właśnie wtedy na rynku pojawiło się pierwsze wcielenie modelu Audi A4 z kodem fabrycznym B5. Po transformacji systemowej w Polsce, krajobraz zaczyna się stopniowo zmieniać. Dotyczy to również motoryzacji – do naszego kraju masowo zaczynają trafiać samochody importowane przede wszystkim z Niemiec. A4 B5 było czymś niezwykle jakościowym i często niespotykanym na naszych drogach. To samochód, który wówczas można było nazywać luksusową limuzyną o najwyższym możliwym stopniu zaawansowania technologicznego.

Motoryzacja na przestrzeni lat się zmieniała, tak jak zresztą cały świat. Zmieniało się też samo Audi A4. Jesienią 2015 roku zaprezentowano już piąte wcielenie modelu, z kodem fabrycznym B9. Jeśli chodzi o wygląd, samochód prezentuje się zjawiskowo. Inżynierowie stanęli tutaj na wysokości zadania, bo nowość była jeszcze większa i bardziej przestronna… ale jednocześnie spadła jej waga. Oczywiście A4 trafiła na polski rynek jako sedan oraz kombi. Sama gama silnikowa robiła tutaj ogromne wrażenie.
Co ma pod maską i ile kosztuje?
Tradycyjnie wszystkich odmian było tutaj tyle, że człowiek nie jest w stanie się w tym połapać. Avant, Limousine, Allroad, A4, S4, RS4 – mniejsza z tym. W początkowych wersjach benzynowe silniki miały pojemność 1.4 oraz 2.0 i moc od 150 do 252 koni mechanicznych. Diesle to 2.0 lub 3.0 TDI i moc od 122 do 272 koni. W mocniejszych wersjach pojawiały się jeszcze jednostki o mocy 354 a nawet 450 koni, ale zostawmy to. Jeśli ktoś z was szuka dziś samochodu „tanio”, wersje S4 i RS4 trzeba odłożyć na bok. Już te podstawowe cieszą się znakomitymi opiniami i ocenami. Ludzie doceniają je nie tylko za silniki, ale również za komfort, wygodę, przestronne wnętrze, wyposażenie, układ jezdny, bezawaryjność… i wszystko to, o czym tylko mógłbyś pomyśleć.

Audi A4 jest fenomenem i każdy trzeźwo myślący człowiek musi się z tym zgodzić. Fakty są takie, że na portalu „Otomoto” żaden inny model Audi nie ma tak dużego przedstawicielstwa, jak właśnie A4. Ludzie uwielbiają ten samochód – masowo go kupują, sprowadzają, cenią niemal za wszystko. Dziś najtańsze egzemplarze A4 B9 znajdziemy już w okolicach 40 tysięcy złotych. Cena wydaje się znakomita biorąc pod uwagę fakt, że przecież mowa tu o rocznikach 2016, czy 2017. Oczywiście trzeba też zdecydowanie podkreślić, że wśród tych najtańszych egzemplarzy przebieg będzie dosyć wysoki a silniki to raczej te najsłabsze warianty. Tak czy inaczej – wiele osób nie będzie miało nic przeciwko temu a A4 nadal będzie traktowane jako kapitalna opcja.
Zdjęcia: Audi AG