Kultowe Audi zachęca dziś ceną?
Audi to producent, który ma niezwykle mocną pozycję na globalnym rynku motoryzacyjnym. To marka premium, produkująca zjawiskowe samochody, zadbane pod każdym względem. Często jest symbolem solidności, niezawodności, trwałości, najnowszych rozwiązań technologicznych, ale również znakomitych osiągów, czy świetnego wyposażenia. Wydaje się, że ten konkretny model wszystko to ze sobą łączy. Dziś może być wręcz pokazywany jako przykład.

Model Audi RS6 trafił po raz pierwszy na rynek w 2002 roku. Jeśli ktoś z was nie wie, o czym tutaj mowa, przedstawmy hierarchię. Można porównać to w pewnym sensie do nazewnictwa telefonów. Jest iPhone z konkretną liczną, a później są wersje „Pro” oraz „Pro Max”. Podobnie jest w przypadku Samsunga – ot, S25 dostępne jest w wersji basowej, wersji „+” oraz „Ultra”. Chodzi o to, że każda kolejna wersja w hierarchii jest lepsza. Ma lepsze parametry, nowsze rozwiązania, inny ekran, aparat i tak dalej. Teraz spróbujmy sobie wyobrazić taką samą hierarchię w przypadku Audi. Mamy model A6, S6 oraz RS6… czyli ten, który przedstawia absolutnie najwyższy poziom zaawansowania technologicznego, najlepsze wyposażenie, osiągi i tak dalej.
Z czym mamy tutaj do czynienia?
Pierwsze Audi RS6 było oferowane z silnikami V8 o pojemności 4,2 litra, które w zależności od wersji generowały 450, lub 480 koni mechanicznych. Bezpośrednią konkurencją dla usportowionej bestii z Neckarsulm były BMW M5 i Mercedes AMG. W topowej wersji RS6 rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwijało maksymalnie prędkość 280 km/h. W kolejnej generacji pojawiło się już 5-litrowe V10 o mocy 580 koni… Miało jeszcze lepsze przyspieszenie i rozwijało 330 km/h. Oczywiście nie trzeba tu wspominać, że auta te miały kultowy napęd Quattro.

Audi RS6 C7 dostało 4-litrowe V8. Pomimo mniejszego litrażu… silnik generował 605 koni mechanicznych i 700 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosiło już zaledwie 3,7 sekundy. Przepiękny design, najwspanialsza technologia, kultowy napęd, nieziemska moc – nic dziwnego w tym, że RS6 do dzisiaj jest marzeniem wielu osób. Jak bardzo nierealne to marzenie? To zależy na czym konkretniej nam zależy. W przypadku starszych wersji możliwe jest znalezienie okazji już w okolicach 100 tysięcy złotych. Jednak w przypadku tych nieco nowszych, mówimy bardziej o kwotach rzędu 200 tysięcy, lub wyższych.
Zdjęcia: Audi AG