Ford, który szybko podbił rynek
Na samym wstępie musimy ustalić jedno – to nie jest auto dla każdego. Jeśli wasza aktywność ogranicza się wyłącznie do wielkomiejskiej dżungli, taki samochód nie jest wam raczej potrzebny. Jeśli często podróżujecie autostradami, czy drogami ekspresowymi i pokonujecie nimi spore odległości – nie, to też nie jest samochód dla was. Natomiast jeśli często pokonujecie skomplikowany teren, chociażby w pracy, lub jesteście miłośnikami offroadu? Tutaj Ford Ranger przejawia się jako jeden z najlepszych wyborów.

Ford Ranger to pick-up klasy średniej, który zadebiutował na rynku w 1982 roku. Powstawał z myślą o Ameryce Północnej, jako rywal dla rosnącej w siłę konkurencji. Na początku zachęcał tym, że był nieco mniejszy, tańszy, ale jednocześnie oferował podobną jakość. Fakty są takie, że Ranger okazał się ogromnym sukcesem – nie może być inaczej, skoro jest produkowany do dzisiaj. Z czasem okazało się, że to dobra opcja dla pracowników budowlanych, rolników, czy też innych osób, które pracują w skomplikowanym terenie i poszukują auta ładownego oraz wytrzymałego. Ranger zachęcał też do spędzania czasu na łonie natury z rodziną – poradził sobie z każdym, nawet najbardziej wymagającym terenem.
Można dziś kupić go tanio?
Pick-up marki Ford to dziś zbiera bardzo dobre opinie. Jego użytkownicy podkreślają, że jest to samochód niezwykle wdzięczny. Jest bardzo wytrzymały, bezawaryjny, radzi sobie w każdym terenie – to fakt. Oprócz tego jest wygodny i komfortowo się nim przemieszcza. Na przestrzeni lat miał różne silniki – zarówno benzynowe jak i dieslowskie w topowych wariantach sięgały okolic 200 koni mechanicznych mocy. Większość jednostek rozwijała moc ok. 150 koni. Nie ma sensu poruszać tutaj tematu spalania, bo to różni się dosyć wyraźnie w zależności od terenu. Jednak fakty są takie, że to przede wszystkim niezawodny, dobry samochód.

Czy tę jakość widać również w cenie? Najtańsze egzemplarze znajdziemy już w okolicach 15 tysięcy złotych. Jeśli jednak chcielibyśmy kupić Rangera wyprodukowanego po 2010 roku… konieczne będzie już głębsze sięgnięcie w portfel. Często mówimy tu o kwotach rzędu 40 tysięcy złotych i więcej – ot, np. za samochód z rocznika 2011. To wiele mówi i sugeruje, że mamy do czynienia ze świetnym autem. Jego cena, utrzymująca się wartość, zdecydowanie to potwierdza.
Zdjęcia: Ford