Tani Citroen o sportowym zacięciu. Dziś kosztuje niecałe 10 tysięcy, co zważając na rocznik jest fenomenem

Czy chcąc kupić samochód o sportowym zacięciu trzeba wydawać mnóstwo pieniędzy? Ten Citroen udowadnia, że absolutnie nie. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego podejścia i tego, czego dokładnie szukamy. Naturalnym jest, że sportowe supersamochody raczej nigdy nie osiągną pułapu kilkunastu tysięcy. Ale już miejskie hatchbacki o sportowym charakterze i dynamicznym designie? Szczególnie, kiedy poszukamy na rynku aut używanych?

Citroen DS3 silnik cena spalanie ceny uzywany moc osiągi opinie oceny zalety
Podaj dalej

Sportowy Citroen na każdą kieszeń

Citroen to marka z ogromnymi tradycjami. Słowa te można odnieść nie tylko do motoryzacji w ogóle, ale również do motorsportu, gdzie Francuzi przez długie lata rządzili światem rajdów samochodowych. Te sportowe naleciałości są widoczne również w wersjach drogowych, cywilnych. W moim odczuciu model DS3 jest tego znakomitym potwierdzeniem. Zanim natomiast przejdziemy do jego zalet i ceny, warto na początku wyjaśnić sobie terminologię. Ta jest nieco… skomplikowana.

Citroen DS3 silnik cena spalanie ceny uzywany moc osiągi opinie oceny zalety
fot. Citroen / Stellantis

W 2010 roku na rynku pojawił się Citroen DS3. W 2014 roku francuski producent podjął jednak decyzję o tym, aby wyodrębnić DS jako osobną markę. Następca hatchbacka segmentu B produkowany od 2016 nosił już zatem inną nazwę, po prostu DS 3. Po latach sytuacja zmieniła się jeszcze bardziej i owszem, DS 3 nadal był produkowany – ale już jako miejski crossover. Wróćmy natomiast do samego początku – do wersji, która oficjalnie była jeszcze Citroenem.

Hit dla młodszych kierowców?

Samochody Citroena z dopiskiem DS już na samym początku miały stanowić coś bardziej prestiżowego i luksusowego. Miały być produktem premium. Model DS3 jest znakomicie oceniany nawet dzisiaj. Kierowcy podkreślają, że samochód świetnie się prowadzi i ma bardzo dobre silniki. Sam wygląd sugeruje nam sportowy charakter – mamy tu dynamiczny, agresywny design. Często porównuje się go do trochę większego gokarta. Również dzisiaj to może być dla wielu osób świetna opcja – na przykład dla młodszych kierowców, którzy szukają czegoś nieszablonowego.

Wspomniałem już o tym, że Citroen DS3 był doceniany m.in. za świetne silniki. Mieliśmy tu szeroki wybór jednostek benzynowych i diesla o pojemności od 1,2 do 1,6 litra i z zakresem mocy od 68 do przeszło 200 koni mechanicznych w wersji Racing. Bez względu na wymagania – każdy znalazł tutaj zatem coś dla siebie. Silniki te były przede wszystkim oszczędne, co jest ogromną zaletą. Jeśli chodzi o ceny, najtańsze używane egzemplarze znajdziemy dziś za mniej, niż 10 tysięcy złotych. I patrząc na ogół oraz fakt, że mowa tu o rocznikach 2010, czy 2011, brzmi to całkiem nieźle.

Zdjęcia: Citroen / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również