Wyjątkowa Subaru Impreza WRC trafiła na sprzedaż
Subaru to jedna z najbardziej legendarnych marek w historii motoryzacji i samych rajdów samochodowych. Do dziś dla wielu osób Impreza – bez względu na to, w której wersji – jest wielkim marzeniem. Jest wspomnieniem dzieciństwa, młodzieńczych lat, niesamowitej pasji. To właśnie za kierownicą Subaru Imprezy po mistrzostwo świata sięgały takie legendy, jak Colin McRae, Richard Burns i Petter Solberg. W międzyczasie z japońskiej technologii korzystał m.in. Carlos Sainz, Juha Kankkunen, czy Tommi Makinen. Ten ostatni – chociaż znany przede wszystkim z sukcesów w Mitsubishi, kończył karierę właśnie w Subaru.

W grudniu 2007 roku Subaru rozpoczęło testy samochodu na 2008 rok. Samochód oparto na zupełnie nowej wersji Imprezy. Rozwijanie go spoczywało głównie na barkach słynnego Markko Martina. Na przełomie kwietnia i maja 2008 roku po raz pierwszy w nowej rajdówce pojawili się Petter Solberg i Chris Atkinson. Podczas oficjalnego debiutu Subaru Imprezy S14 WRC ’08, Petter Solberg i Phil Mills uplasowali się na 2. miejscu w Rajdzie Akropolu. Był to ich najlepszy występ na przestrzeni całego sezonu 2008. Był to jednocześnie ostatni rok z Subaru w Rajdowych Mistrzostwach Świata – przynajmniej w kontekście fabrycznego teamu.
To część historii
Subaru Impreza WRC S14 ’08 jest jednocześnie ostatnim wcieleniem najbardziej udanej konstrukcji w historii rajdów samochodowych. Prawdopodobnie największej ikony i legendy WRC. Na popularnym portalu „Rally cars for sale” wystawiony jest jeden z 12 powstałych egzemplarzy. Siedem z nich to modele ex-fabryczne, z czego trzy zostały już zniszczone, a w użyciu nadal pozostają zaledwie dwa. Na sprzedaż wystawiona jest Impreza WRC z… fabrycznym numerem 1. To pierwszy, historyczny egzemplarz ostatniej generacji Imprezy WRC. I samo to sprawia, że mówimy o prawdziwym unikacie.

Samochód oznaczony numerem 1 oryginalnie służył w zespole jako model testowy. To właśnie nad nim pracował Markko Martin i to w nim z nową konstrukcją zapoznawali się Petter Solberg i Chris Atkinson. Choć oryginalnie był to model testowy, finalnie czterokrotnie pojawił się na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata. W jednym z przypadków za kierownicą zasiadała kolejna legenda rajdów, czyli Marcus Gronholm. Mamy tutaj do czynienia z samochodem o niezwykłej historii. Z autem, w którym czuć dawną erę WRC, w którym siedzieli wielcy mistrzowie.
Ile kosztuje taka przyjemność?
Samochód posiada oczywiście paszport FIA. Jest jednak w ciągłym wykorzystaniu, włączając w to bieżące serwisowanie. W ostatnich latach lokalnie, w Portugalii, pojawiał się nim aktualny właściciel, Gil Freitas. Impreza WRC znajduje się w Funchal na Maderze. Wyceniona jest na 330 tysięcy euro, co daje ok. 1,4 mln zł. Samochód posiada 2-litrowy, turbodoładowany silnik generujący ok. 300 koni mechanicznych i 650 Nm momentu obrotowego. Ma 6-stopniową hydrauliczną skrzynią biegów i oczywiście napęd na cztery koła.
Ogłoszenie znajdziesz tutaj: LINK
Zdjęcia: rallycarsforsale.net