Ta Skoda to absolutny król opłacalności. Zachwyca spalaniem. Stosunek ceny do jakości zdumiewa

Skoda to w dalszym ciągu jeden z najchętniej wybieranych producentów samochodów w Polsce. Jego kolejne konstrukcje oferują wprost zdumiewający stosunek ceny do jakości. W zdecydowanej większości mowa tutaj o ładnych, stylowych autach, które mają przy okazji dobre silniki, są niezawodne i bezawaryjne. Dochodzi do tego jakość serwisowania oraz koszty utrzymania – zazwyczaj określane mianem stosunkowo niewielkich.

Skoda Octavia silnik cena spalanie osiągi moc silniki diesel benzyna używana
Podaj dalej

Czy ta Skoda to dziś król opłacalności?

Pierwsza Skoda Octavia to debiut przypadający na 1996 rok. Był to okres, w którym czeski producent coraz bardziej współpracował z koncernem Volkswagena i Octavia była jednym z przykładów tejże współpracy. Przez lata samochód zapracował sobie na znakomitą opinię. Określano go wręcz prawdziwym flagowcem czeskiego producenta. Wybierany zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych – samochód komfortowy, oferujący sporą przestrzeń, nowoczesne technologie, jakość wykonania… niezawodny, bezawaryjny – zalety można by mnożyć.

Skoda Octavia silnik cena spalanie osiągi moc silniki diesel benzyna używana
fot. Skoda

Wyraźnym skokiem jakościowym była trzecia generacja, która została zaprezentowana w 2012 roku. Skoda Octavia uzyskała wówczas nowoczesny design i stała się jeszcze solidniejsza, niż dotychczas. Wśród jej głównych zalet wymienia się m.in. przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz bezawaryjność. Nie dość, że to jedno z najpojemniejszych aut w swojej klasie – jego wnętrze było przy okazji znakomicie zaprojektowane i wykorzystano w nim każdy centymetr. Jakość wykonania, praktyczność, tanie części, prostota… no i oszczędności.

Octavia to pod tym względem prawdziwy hit

Gama silnikowa sprawiała, że każdy znalazł tutaj coś dla siebie. Mowa o jednostkach benzynowych o pojemności od 1,0 do 1,8 litra i mocy od 85 do 180 koni. Diesle to pojemności 1,6 lub 2 litrów i mocy od 90 do 150 koni mechanicznych. Po liftingu moc wzrosła – odpowiednio do 190 koni w przypadku benzyniaków i 184 koni w przypadku diesli. Były też zdecydowanie mocniejsze wersje RS, ale… to może temat na inną opowieść. To ogółem mówiąc dobre silniki – o zadowalających osiągach i wysokim poziomie niezawodności. Są też przy okazji oszczędne, bo według raportów mowa tutaj o spalaniu nawet w okolicach 5 litrów.

Skoda Octavia silnik cena spalanie osiągi moc silniki diesel benzyna używana
fot. Skoda

Od samego początku wspominałem o tym, że Skoda Octavia to nie tylko symbol oszczędności, ale też opłacalności. O tym, że oferuje kapitalny stosunek ceny do jakości. Taka teoria nie jest bezpodstawna – trzecią generację samochodu kupimy aktualnie już w okolicach 15 tysięcy złotych. Do 20 tysięcy wybór jest całkiem szeroki – mowa tutaj również o egzemplarzach np. z 2014 roku oraz takich z przebiegiem poniżej bariery 200 tysięcy kilometrów. To jednak działa na wyobraźnię.

Zdjęcia: Skoda

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również