Rodzinna Dacia dziś może okazać się strzałem w dziesiątkę
Dacia Lodgy pojawiła się na rynku w 2012 roku. Choć jej następcą oficjalnie został Jogger, oba samochody jednak zdecydowanie się od siebie różnią. O przeznaczeniu tego modelu sporo powiedzieć może nam sama nazwa. Angielskie lodge ma kilka znaczeń. Natomiast najbardziej popularne to mały hotelik, pensjonat, tudzież schronisko górskie. Niezbyt drogie, natomiast bardzo przytulne, przestronne i komfortowe. To miejsce, w którym można się schronić, odpocząć, ale też przyjemnie spędzić czas.

Model Lodgy miał być właśnie takim przytulnym domem na kółkach. W swojej klasie Dacia była jednym z najbardziej przestronnych i komfortowych samochodów. Rodzinny minivan zapewniał zarówno sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów, jak i ogromną przestrzeń w bagażniku. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. nawigację, tempomat, czy kamerę cofania. Często mówi się tutaj o znakomitym stosunku ceny do jakości. Trudno znaleźć jest rodzinnego minivana w takiej cenie, natomiast do tego jeszcze za moment wrócimy.
Na co zwrócić uwagę przed zakupem?
Warto podkreślić tutaj całkiem szeroką jak na Dacię gamę silnikową. Jednostki benzynowe miały pojemność od 1.2 do 1.6 litra i moc od 82 do aż 130 koni mechanicznych. Diesel to z kolei silniki 1.5 o mocy od 90 do 115 koni. Nie są to oczywiście jednostki dynamiczne, natomiast kto szuka dynamiki kupując rodzinnego minivana? Liczy się tutaj przede wszystkim to, że są to silniki oszczędne. W przypadku benzynowych możliwe jest spalanie w okolicach 6 litrów, w przypadku diesli ok. 4,5 litra. To kapitalne wyniki zważając na fakt, z jakim samochodem mamy tutaj do czynienia.

Dacia Lodgy ma opinię samochodu trwałego i niezawodnego, choć oczywiście przed zakupem warto go odpowiednio sprawdzić. Na co zwrócić uwagę? Warto zrobić odpowiednie rozeznanie chociażby w kwestii rozrządu, sprzęgła, czy skrzyni biegów. Sprawdźmy też, czy konkretny egzemplarz nie ma problemu z korozją. Część tych kwestii jesteśmy w stanie wyczuć samodzielnie podczas jazdy, lub na stacji diagnostycznej. Dziś używane egzemplarze kupimy już za około 10 tysięcy złotych. W przypadku nowszych i bardziej zadbanych będą to okolice 18 tysięcy. Cena nadal wydaje się śmieszna jak za taki samochód.
Zdjęcia: Renault UK Limited