SUV od Suzuki w świetnej cenie
Wspomniałem już, że marka Suzuki skupia się aktualnie przede wszystkim na segmencie SUV. W ofercie znajdziemy takie modele, jak Vitara, S-Cross, czy Across. Te samochody różnią się rozmiarem, napędem, technologią i wyglądem. I zanim przejdziemy dalej – warto podkreślić fakt, że auta oferowane w Polsce przez Suzuki są zazwyczaj całkiem tanie. Jeśli nowy Swift kosztuje niecałe 72 tysiące a dobrego SUV-a znajdziemy nawet za około 93 tysiące złotych, to warto to docenić.

Jednym z ulubionych Suzuki wśród Polaków jest z całą pewnością S-Cross. W salonach jest on w tym momencie dostępny od 109 900 zł. Mowa tu o SUV-ie segmentu C produkowanym od 2013 roku. Oprócz bezpieczeństwa (maksymalna ocena w teście Euro NCAP) należy tutaj zwrócić uwagę m.in. na praktyczność. Samochód ma duży bagażnik i pomimo kompaktowego charakteru, nie można narzekać w nim na brak miejsca. To nie jedyna zaleta. Suzuki S-Cross jest doceniane m.in. na solidne wykonanie, jakość, niezawodność i wszechstronność, chociażby dzięki świetnemu napędowi na cztery koła i różnym trybom pracy.
Ile dziś kosztuje S-Cross?
Na przestrzeni lat S-Cross był dostępny z różnymi rodzajami silników do wyboru. Były jednostki benzynowe, dieslowskie, natomiast aktualnie królują tutaj hybrydy. Dodajmy, że niezbyt mocne hybrydy, bo ich moc sięga 129 koni mechanicznych. Jednak warto zwrócić tutaj uwagę na fakt, że Suzuki zawsze było doceniane za świetne spalanie i płynące z tego oszczędności. W różnych odmianach można się tutaj zakręcić nawet w okolicach wyniku 5 litrów na 100 kilometrów. Kierowcy zwracają też uwagę na bogate wyposażenie, m.in. z dwustrefową klimatyzacją, adaptacyjnym tempomatem, czy systemem multimedialnym z ekranem.

Wspomniałem już o tym, że w ramach promocji nowego S-Crossa można dziś kupić od 109 900 zł. Natomiast jak prezentuje się sytuacja na rynku aut używanych? Tutaj egzemplarze nawet z 2014, czy 2015 roku kupimy już w okolicach 30 tysięcy złotych. Mowa tutaj o autach sprawnych, nieuszkodzonych, w dobrym stanie i z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. Oczywiście trzeba też podkreślić, że są to modele głównie z silnikiem diesla i z napędem wyłącznie na jedną oś. Jednak nie mam wątpliwości, że i takie znajdą dziś swoich fanów.
Zdjęcia: Suzuki