Stop prześladowaniu i dyskryminacji na LPG i diesel! Te dane obnażają twierdzenia miejskich aktywistów

Stop prześladowaniu i dyskryminacji na LPG i diesel! Te dane obnażają twierdzenia miejskich aktywistów

Podaj dalej

Czy samochody napędzane LPG i na diesel są w Europie dyskryminowane i prześladowane? Jeszcze jak! Oczywiście miejscy aktywiści twierdzą, że to największy problem i najwięksi truciciele powietrza. Ale te dane mówią zupełnie coś innego.

Zainteresowanie dieslem i LPG w Polsce jest ogromne. Tzn. może nie tak ogromne, jak po prostu większe, niż w pozostałych krajach europejskich. Przyjmuje się, że auta benzynowe w naszym kraju stanowią ok. 54% rynku, diesle 30%, autogaz około 14%.

Przejdźmy teraz do małej analizy. Gdzie w naszym kraju diesel jest dominujący na rynku? Są zaledwie cztery powiaty w naszym kraju, gdzie jego udział jest zbliżony do 50%. Oczywiście w większości Polski te liczby zbliżone są do 30%, ale są też takie powiaty, gdzie udział diesla jest mniejszy i mieści się w zakresie 22-29%. Gdzie? O tym za moment.

Diesel to truciciel?

Kolejnym niedocenianym paliwem, uważanym za paliwo gorszego sortu, jest LPG, czyli autogaz. Tak jak w przypadku diesla – są nawet powiaty, gdzie udział LPG w rynku samochodów wynosi blisko 50%. Ale zdecydowana większość to takie, gdzie ich udział wynosi od 6 do 17%. A teraz przejdźmy do podsumowania.

lpg diesel benzyna

Miejscy aktywiści narzekają na jakość powietrza od lat. Większość z nich twierdzi, że jest to wina samochodów, a głównie diesla. Gdzie narzekają najbardziej? Warszawa, Górny Śląsk, Kraków. A teraz patrzymy na mapy, gdzie udział diesla i LPG jest stosunkowo najmniejszy w rynku samochodów? A no np. Warszawa, Górny Śląsk, Kraków. Tam tych samochodów „gorszego sortu” jest najmniej…

paliwo diesel lpg

Ale… tak po prawdzie? Czy to dla normalnego człowieka jest jakiś news? Coś nowego? Raczej nie. Każdy normalny doskonale o tym wie. Wszyscy widzą, że nagonka na diesla to wyłącznie efekt dziwnego lobby, które ma na celu wyeliminowanie tych aut z rynku i zalanie go wszystkim, co ma w sobie silnik elektryczny. Szkoda tylko, że robi się to tak na siłę, w tak sztuczny sposób. Ale… ta nagonka trwa od lat i w Polsce na szczęście nie działa. W Polsce samochody z silnikiem elektrycznym to mniej, niż 2% rynku, z czego i tak zdecydowana większość to hybrydy.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News