Idealny SUV dla wielu Polaków
Dla mieszkańców konkretnych regionów Polski SUV może wydawać się najlepszą opcją. Oczywiście musi być to samochód z prawdziwym DNA tego segmentu. Dla wielu osób sama przestrzeń wewnątrz będzie tutaj niewystarczającym atutem – liczy się również, a może nawet przede wszystkim, napęd na cztery koła, duża moc i zwiększony prześwit. I wcale nie chodzi tutaj tylko o tych, którzy mają utrudniony dojazd do swojej posesji. W wielu górskich, czy podgórskich miejscowościach, gdzie dominuje mocno zróżnicowana rzeźba terenu, napęd na cztery koła zimą może okazać się jedynym rozsądnym rozwiązaniem.

Duży, wygodny i świetnie wyposażony SUV z dużym i mocnym silnikiem oraz napędem na cztery koła. To brzmi niemal jak definicja samochodu z rynku amerykańskiego. Tak oto dla wielu osób bardzo dobrym rozwiązaniem może dziś wydawać się Ford Edge, a więc SUV segmentu D. Powstawał w Ameryce Północnej właśnie z myślą o rynku lokalnym. Pierwsza generacja była tam oferowana kierowcom w latach 2006-2014, natomiast później pojawiły się też kolejne, które czerpały z wyrobionej marki i sporej popularności tej konstrukcji.
Jakie ma właściwości?
Ford Edge jest w naszym kraju bardzo dobrze oceniany. Ludzie często wymieniają wśród zalet m.in. przestronne wnętrze, dobre wyposażenie, układ jezdny, ale też silniki. Pod maską mogliśmy znaleźć tutaj szereg cenionych jednostek benzynowych i diesli. Ich pojemność to zakres od 2.0 do 3.5. Moc wahała się od 150 koni mechanicznych w najsłabszym dieslu po 319 koni w najmocniejszym, benzynowym V6. Kapitalnie współgrało to z napędem na cztery koła i świetnym układem jezdnym, tworząc całość, która przypadnie do gustu większości kierowców.

Oczywiście, jak to mówią, „coś kosztem czegoś”… Samochód jest świetny i poradzi sobie w trudnych warunkach… ale nie jest opcją najbardziej oszczędną. Musimy być tutaj przygotowani na spalanie przekraczające 10 litrów w benzyniakach i zapewne przeszło 7 litrów w przypadku diesli. Jeśli jednak taki samochód jest nam niezbędny do życia codziennego, ludzie z całą pewnością będą w stanie się z tym pogodzić. Dziś ceny nieuszkodzonych, używanych egzemplarzy amerykańskiego SUV-a startują w okolicach 40 tysięcy złotych. Zważywszy na to, z jakim samochodem mamy tutaj do czynienia, wydaje się to atrakcyjną ceną.
Zdjęcia: Ford
 
             
       
							
													 
							
													 
							
													 
     
                       
             
             
                       
             
             
             
                      