Ten rodzinny Peugeot był wielkim hitem
Zanim przejdziemy do szczegółów, poświęćmy po raz kolejny chwilę legendarnemu nazewnictwu modeli marki Peugeot. Nie do końca rozumiem, skąd to wszystko się bierze i jaka w niektórych przypadkach jest idea. Dzisiaj chciałbym poruszyć temat modelu 607. Jest to sedan, który w 1999 roku zastąpił model… 605. 606 z jakiegoś powodu nie powstał i od razu przeskoczono o dwa do przodu. Więc tak – mamy 605 i 607. Bezpośredni następca osi z kolei nazwę… 508. Ale zostawmy to. Przecież nie o nazwę w samochodzie chodzi.

Wspomniałem już, że 607 zadebiutowało na rynku w 1999 roku. Sedan był produkowany do roku 2010. Oczywiście na przestrzeni takiego okresu samochód się zmieniał. Peugeot musiał przejść parę liftingów, które „aktualizowały go” pod nowe realia rynku. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, to mieliśmy tutaj do czynienia z zakresem pojemności od 2 do 3 litrów oraz zakresem mocy od 138 do 211 koni mechanicznych. Natomiast ten ostatni wariant to dosyć rzadkie V6. „Normalne” silniki to zakres 2,0-2,2 l oraz 138-163 koni. To raczej obraz spokojnego, rodzinnego samochodu, w którym szaleństwa nie są przewidziane.
Jakie ma dziś opinie?
Jednostki diesla to zakres pojemności od 2,0 do 2,2 litra i mocy od 109 do 170 koni mechanicznych. Jest też 2,7-litrowe V6 o mocy 205 koni. Natomiast generalnie w przypadku diesli wybór jest o wiele szerszy. Mamy tutaj o wiele więcej możliwości. Diesle są również zdecydowanie bardziej oszczędne. Niczym nadzwyczajnym są tutaj wyniki spalania poniżej 6 litrów. Na portalu „Autocentrum” średnia ocena jest dobra i wynosi 4,3 na 5. Wśród głównych zalet wymienia się przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, czy system wentylacji i ogrzewania. Niepokojąco mogą wyglądać najczęściej wymieniane wady. Tutaj bowiem pojawia się awaryjność oraz wysokie koszty utrzymania…

To sugeruje nam, że przed ewentualnym zakupem taki samochód powinien być solidnie sprawdzony. Powinniśmy zorientować się w tym, co w ostatnim czasie było robione… a co wkrótce będzie trzeba zrobić. Fakty są takie, że dzisiaj da się kupić Peugeota 607 za mniej, niż 5 tysięcy złotych. Nawet te nowsze, bardziej zadbane egzemplarze z niższym przebiegiem to zazwyczaj cena do 10 tysięcy. Brzmi bardzo rozsądnie.
Zdjęcie główne: Guillaume Vachey from Chalon sur Saone, France – Peugeot 607, CC0, Wikimedia Commons