Rodzinne kombi marki Fiat do dziś kusi funkcjonalnością. Kosztuje teraz zaledwie 4 tysiące złotych

Tani Fiat – te dwa słowa współgrają ze sobą niczym Andres Iniesta i Leo Messi z najwspanialszych lat FC Barcelony. Używany Fiat dziś musi być tani, ale jednocześnie wciąż oferuje całkiem niezłą jakość. Czasami sprawdzi się jako podstawowy samochód w rodzinie… innym razem jako auto na dojazdy do pracy, czy pojazd użytkowy. Ten model jest tak praktyczny i funkcjonalny, że można wykorzystać go na wiele sposobów, w zależności od tego, czego aktualnie potrzebujemy.

Fiat Croma kombi silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
Podaj dalej

Kombi marki Fiat dziś wielu osobom może się przydać

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku Fiat zaprezentował swój nowy model. Croma to kombi segmentu D, które było produkowane do 2011 roku. Sam segment i rodzaj nadwozia sugeruje nam, że mamy tutaj do czynienia z dużym, przestronnym samochodem. Wnętrze było w miarę komfortowe i zapewniało wygodne podróżowanie. Na wyposażeniu znalazły się m.in. ABS, ESP, poduszki powietrzne, centralny zamek, pełna elektronika szyb i lusterek, czy klimatyzacja. W zależności od wersji, mieliśmy tez tempomat, zaawansowany system audio, zestaw głośnomówiący na bluetooth, czy też nawigację. To robi już całkiem spore wrażenie.

Fiat Croma kombi silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
fot. Fiat / Stellantis

Choć to Fiat, powstawał we współpracy z General Motors. Z modelami Opla, czy Saaba dzielił nie tylko płytę podłogową, ale także różne części zawieszenia, czy silniki. Taka informacja w oczach wielu osób automatycznie podnosi wartość modelu Croma. Samochód był świetne zaprojektowany również pod kątem bezpieczeństwa i w testach Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Miał dosyć spory, 62-litrowy zbiornik paliwa, co umożliwiało dalekie i komfortowe podróżowanie bez ciągłego zastanawiania się gdzie zatankować. Croma nie była w dodatku zbyt ciężka, co poprawiało nie tylko wydajność, ale też prowadzenie.

Croma jawi się dziś jako świetny wybór

Jeśli już zdążyliście się zainteresować, przejdźmy dalej – do silników. Jednostki benzynowe to wspólne projekty z Oplem, czy Saabem. Mamy tu wybór między pojemnościami 1.8 i 2.2 16v o mocy 140 lub 147 koni mechanicznych. Diesle to 1.9 lub 2.4 Multijet a ich moc to 120, 150, lub 200 koni. Brzmi to jeszcze lepiej, kiedy dodamy, że w dieslach średnie spalanie wynosiło ok. 6 litrów a w benzyniakach nawet 7,5. Jak na całkiem sporych rozmiarów kombi oraz duże i dosyć mocne silniki, to naprawdę dobre wyniki.

Fiat Croma kombi silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
fot. Fiat / Stellantis

W Polsce Fiat Croma zbiera zazwyczaj lepsze wyniki, niż bezpośrednia konkurencja. Na portalu „Autocentrum” aż 89% ankietowanych osób odpowiedziało, że kupiliby ten samochód ponownie. Średnia 4,3 na 5 jest tym bardziej imponująca, że mowa tu o przeszło 300 ocenach użytkowników. Jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, rodzinne kombi Fiata kupimy dzisiaj nawet za 4, czy 5 tysięcy złotych. I uwaga – wcale nie mówimy tu o najstarszych wersjach z początku produkcji, a na przykład o roczniku 2009!

Zdjęcia: Fiat / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również