Kombi marki Fiat dziś wielu osobom może się przydać
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2005 roku Fiat zaprezentował swój nowy model. Croma to kombi segmentu D, które było produkowane do 2011 roku. Sam segment i rodzaj nadwozia sugeruje nam, że mamy tutaj do czynienia z dużym, przestronnym samochodem. Wnętrze było w miarę komfortowe i zapewniało wygodne podróżowanie. Na wyposażeniu znalazły się m.in. ABS, ESP, poduszki powietrzne, centralny zamek, pełna elektronika szyb i lusterek, czy klimatyzacja. W zależności od wersji, mieliśmy tez tempomat, zaawansowany system audio, zestaw głośnomówiący na bluetooth, czy też nawigację. To robi już całkiem spore wrażenie.

Choć to Fiat, powstawał we współpracy z General Motors. Z modelami Opla, czy Saaba dzielił nie tylko płytę podłogową, ale także różne części zawieszenia, czy silniki. Taka informacja w oczach wielu osób automatycznie podnosi wartość modelu Croma. Samochód był świetne zaprojektowany również pod kątem bezpieczeństwa i w testach Euro NCAP uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Miał dosyć spory, 62-litrowy zbiornik paliwa, co umożliwiało dalekie i komfortowe podróżowanie bez ciągłego zastanawiania się gdzie zatankować. Croma nie była w dodatku zbyt ciężka, co poprawiało nie tylko wydajność, ale też prowadzenie.
Croma jawi się dziś jako świetny wybór
Jeśli już zdążyliście się zainteresować, przejdźmy dalej – do silników. Jednostki benzynowe to wspólne projekty z Oplem, czy Saabem. Mamy tu wybór między pojemnościami 1.8 i 2.2 16v o mocy 140 lub 147 koni mechanicznych. Diesle to 1.9 lub 2.4 Multijet a ich moc to 120, 150, lub 200 koni. Brzmi to jeszcze lepiej, kiedy dodamy, że w dieslach średnie spalanie wynosiło ok. 6 litrów a w benzyniakach nawet 7,5. Jak na całkiem sporych rozmiarów kombi oraz duże i dosyć mocne silniki, to naprawdę dobre wyniki.

W Polsce Fiat Croma zbiera zazwyczaj lepsze wyniki, niż bezpośrednia konkurencja. Na portalu „Autocentrum” aż 89% ankietowanych osób odpowiedziało, że kupiliby ten samochód ponownie. Średnia 4,3 na 5 jest tym bardziej imponująca, że mowa tu o przeszło 300 ocenach użytkowników. Jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, rodzinne kombi Fiata kupimy dzisiaj nawet za 4, czy 5 tysięcy złotych. I uwaga – wcale nie mówimy tu o najstarszych wersjach z początku produkcji, a na przykład o roczniku 2009!
Zdjęcia: Fiat / Stellantis