Spis treści:
- W ogóle miał do nas nie trafić
- Stał się wielkim hitem
- Ceny kilkuletnich egzemplarzy
SUV od Renault stał się wielkim hitem
Od wielu miesięcy najpopularniejszym segmentem w naszym kraju są SUV-y i crossovery średniej wielkości. To właśnie te samochody sprzedają się najlepiej i pokazuje to każdy kolejny raport. Renault Arkana jako SUV segmentu C idealnie trafia zatem w upodobania kierowców – tak w całej Europie, jak i w Polsce. Co ciekawe – początkowo samochód ten w ogóle miał do nas nie trafić. Powstawał bowiem z myślą o rynku rosyjskim i właśnie tam funkcjonował w latach 2019-2022. Aż do wybuchu wojny na terenie Ukrainy, kiedy to Renault postanowiło wycofać się z Rosji i zakończyć tamtejszą produkcję wszystkich swoich modeli.

Jeszcze wcześniej, bo w 2020 roku Renault podjęło decyzję, że Arkana powinna trafić również do Europy. Należy tutaj podkreślić, że wersja europejska oraz rosyjska się od siebie mocno różniły – rozpoczynając od samej platformy. Zatem Arkana, która początkowo miała w ogóle nie trafić do Europy i być oferowana wyłącznie w Rosji… po chwili z Rosji zniknęła całkowicie a jej głównym rynkiem zbytu została właśnie Europa. Samochód niemal natychmiast stał się hitem i jest nim do dzisiaj. Ciekawe egzemplarze znajdziemy również na rynku wtórnym.
Czym jeszcze zachęca?
Renault Arkana trafiła do Europy m.in. z benzynowymi jednostkami 1.3 TCe o mocy 140 oraz 158 koni mechanicznych. Była też hybryda oparta o silnik 1.6 generująca moc rzędu 143 koni. Te jednostki są jedną z najczęściej wymienianych zalet tego samochodu – nadal dynamiczne, ale jednocześnie oszczędne. Arkana zbiera w naszym kraju bardzo dobre opinie i oceny. Docenia się ją jeszcze m.in. za układ jezdny, wysoki poziom bezpieczeństwa, komfort i bogate wyposażenie. Pamiętajmy, że mowa tutaj o konstrukcji, która w Europie pojawiła się w wraz z rocznikiem 2021. To wciąż bardzo nowoczesny samochód.

Nowoczesny, stosunkowo młody, ale… już całkiem atrakcyjny jeśli chodzi o cenę. Okazuje się bowiem, że dziś wybór rozpoczyna się już w okolicach 60 tysięcy złotych. Mowa o samochodach z przebiegiem w okolicy 100 tysięcy kilometrów, ale również poniżej tej granicy. Co istotne, przede wszystkim w bardziej oszczędnej wersji hybrydowej. Dla wielu osób to może okazać się znakomity wybór na lata. Tak właśnie Arkana, która w ogóle miała nie trafić do Europy, stała się u nas wielkim hitem.
Zdjęcia: Renault UK Media