Ten SUV wyraźnie potaniał
Wystarczy ruszyć się z domu i pojechać na zakupy do sklepu oddalonego maksymalnie 2 kilometry od domu. Prawdopodobieństwo, że spotkacie po drodze auto z segmentu SUV, jest bliskie 100%. Te auta są wszędzie. Są uwielbiane nie tylko przez Polaków, bo to trend globalny. W pewnym sensie taki samochód jest kompromisem. Rodzinny, ale jednocześnie dynamiczny. Miejski, ale często terenowy. Do poruszania się po mieście i w daleką trasę. Dobry SUV ma w sobie wszystko. O zaletach tego typu rozwiązania można by rozmawiać godzinami. Jednocześnie… na horyzoncie na ogół nie widać wad.

Jednym z najciekawszych samochodów tego rodzaju jest Renault Arkana. Historia tego modelu jest bardzo ciekawa. Otóż pierwotnie Arkana miała być przeznaczona wyłącznie na rosyjski rynek. Produkcja ruszyła w 2019 roku – m.in. w Rosji, Ukrainie, czy Kazachstanie. Natomiast kolejne lata zupełnie zmieniły charakter tego modelu. Arkana już po roku trafiła na rynek europejski. Renault zauważyło w tym modelu potencjał i był to zupełnie naturalny ruch. Więc po pierwsze – Arkana ani nie była przeznaczona wyłącznie na rosyjski rynek… ani koniec końców na rosyjski rynek nie była przeznaczona w ogóle, bo po rozpoczęciu wojny Renault wycofało z kraju ze stolicą w Moskwie.
Warto się nim zainteresować?
Mamy tutaj do czynienia z bardzo ładnym samochodem. Oficjalnie to SUV segmentu C. Wersja europejska… a więc zarazem od pewnego momentu jedyna, była produkowana na innych podzespołach, niż ta rosyjska. Budowano ją już nie w Rosji, czy Ukrainie, a na terenie Korei Południowej. Samochód był dostępny z napędem na przód, lub na cztery koła. Oferował dosyć duży bagażnik. A co z silnikami? Mamy tu benzynowe jednostki o pojemności 1,3 litra i mocy 140 lub 158 koni mechanicznych oraz hybrydę o mocy 143 koni. Nie są to jednostki ani przesadnie duże, ani mocne… ale przez to są bardzo ekonomiczne i oferują spalanie w okolicach 6 litrów.

Na portalu „Autocentrum” samochód ma bardzo dobrą ocenę na poziomie 4,4 na 5. Wśród największych zalet wymienia się m.in. bezawaryjność oraz układ jezdny. Jeśli nie zawiódł mnie mój research, aktualnie najtańsza Arkana dostępna jest w Polsce od 122 900 zł. Oczywiście mowa o nowym aucie, prosto z salonu. Używane, na przykład z rocznika 2021, dziś kupimy za za około 70 tysięcy złotych. Wciąż mowa tutaj o samochodach niemal nowych. Dla wielu to może być niezła opcja.
Zdjęcia: Renault