Spis treści:
- Kultowe BMW nadal zachwyca
- Auto Jamesa Bonda
- Ostatni moment, aby kupić go „tanio”
BMW, które wkrótce wejdzie w status „klasyka”
To schemat, który powtarza się w przypadku wielu innych, podobnych modeli. Nowy samochód jest drogi, później z czasem jego cena spada, aż dobije wieku youngtimera. W większości przypadków taki model, 20-30 letni – o ile w ogóle przetrwa próbę czasu – jest do kupienia w najniższej cenie. Natomiast jeśli już ten wiek youngtimera przetrwa i nadal będzie budził zainteresowanie, staje się prawdziwym klasykiem. Wówczas trend się odwraca i ceny zaczynają rosnąć. Wydaje się, że to samo wktórce może spotkać BMW Z3.

Z3 to niezwykle ceniony przez fanów motoryzacji model. Produkowany był w latach 1995-2002, więc wprost idealnie wpisuje się dziś w definicję youngtimera. Samochód cieszy się bardzo dobrymi opiniami. Oferowano go z benzynowymi jednostkami o pojemnościach od 1.8 do 3.2 i w zakresie mocy od 115 do 325 koni mechanicznych. Świetne silniki, znakomite prowadzenie, napęd na tylną oś, do tego wersja z otwieranym dachem oraz… magia ekranu. BMW Z3 było bowiem samochodem Jamesa Bonda w kultowej części serii – Golden Eye.
Będzie tylko drożej?
W skrócie – BMW Z3 ma wszystko, aby stać się klasykiem. Jest samochodem niezwykle cenionym, rozpoznawalnym, kultowym. Znanym z ekranu, wyróżniającym się, cieszącym się bardzo dobrą opinią. To przykład auta, przy którym nikt nie narzeka na rocznik, czy na wyposażenie. Elementy, które w przypadku większości używanych aut stają się wadą i uciążliwością, tutaj przeradzają się w zaletę. Może się zatem okazać, że to ostatni moment na to, aby kupić ten samochód tanio. A przynajmniej… „stosunkowo tanio”.

Przy założeniu, że interesują nas wyłącznie nieuszkodzone egzemplarze, najtańsze Z3 dostępne na portalu „Otomoto” w momencie powstawania tego artykułu kosztuje niecałe 20 tysięcy złotych. Natomiast dalej, niczym nadzwyczajnym nie są tutaj kwoty rzędu 30, czy 40 tysięcy – a to wciąż będzie cena uznawana za okazyjną. Z3 już teraz potrafią znacznie przekraczać barierę 100 tysięcy. Z youngtimera kultowe BMW przeradza się już w klasyka, który z każdym kolejnym rokiem będzie tylko droższy.
Zdjęcia: BMW Group