Spis treści:
- Ma wszystko, aby stać się klasykiem
- Ponadczasowy wygląd i znakomite właściwości jezdne
- Cena – wysoka, czy jednak okazyjna?
Najpiękniejsze BMW na rynku?
Obiektywnie należy stwierdzić, że BMW Z4 to jeden z najpiękniejszych modeli niemieckiego producenta w tym tysiącleciu. Sportowy kompakt prezentuje się zjawiskowo. Choć pierwsza jego generacja zadebiutowała na rynku w drugiej połowie 2002 roku, absolutnie nie widać po nim upływu czasu. Z4 ma szerokie grono fanów i globalnie jest niezwykle cenioną konstrukcją. Choć dzisiaj wchodzi w wiek youngtimera, ma wszelkie zadatki na to, aby stać się prawdziwym klasykiem. A wówczas ceny zadbanych egzemplarzy mogą osiągać astronomiczne poziomy.

Dwie pierwsze generacje wizualnie są bardzo podobne – tak naprawdę mowa tutaj o kilku liftingach, aniżeli jakiejś większej rewolucji. Oczywiście przez 14 lat BMW Z4 się zmieniało – chociażby jeśli chodzi o wyposażenie, czy systemy. Obie generacje są znakomicie oceniane przez kierowców. Na portalu „Autocentrum” istnieje taka statystyka dotycząca tego, ilu kierowców zdecydowałoby się na ponowny zakup konkretnego modelu. W przypadku Z4 współczynnik ten przekracza 90% a średnie oceny obu generacji przewyższają wyniki całego segmentu. To pokazuje, jaką opinią cieszy się sportowy kompakt również w naszym kraju.
Odpowiedni moment na zakup?
W rozmowie o zaletach BMW Z4 kierowcy bardzo często skupiają się na samych właściwościach mechanicznych. Samochód posiada oczywiście napęd na tylną oś oraz ma bardzo precyzyjny układ jezdny. W pierwszej generacji silniki benzynowe miały pojemność od 2,0 do 3,2 litra oraz moc od 150 do 343 koni mechanicznych. Jeśli zaś chodzi o drugą, wybór opierał się na jednostkach o pojemności od 2 do 3 litrów i mocy od 184 do 340 koni. Z4 to świetny samochód, który potrafi dostarczać niesamowitej frajdy z jazdy. I to zarówno przy powolnej niedzielnej przejażdżce z rozłożonym dachem… jak i przy dynamicznej, agresywnej jeździe po torze.

Dzisiaj dosyć szeroki wybór w BMW Z4 rozpoczyna się w okolicach 30 tysięcy złotych. Mowa tutaj raczej o tych starszych egzemplarzach – np. z 2004 roku. Ktoś powie, że 30 tysięcy złotych to majątek jak za ponad 20-letni samochód. Jednak z drugiej strony – to pokazuje jakość tej konstrukcji. Może się też okazać, że taki zakup to świetna inwestycja. Z4 ma bowiem wszelkie zadatki na to, aby stać się klasykiem. Już dzisiaj ceny niektórych starszych egzemplarzy przekraczają 80 tysięcy złotych.
Zdjęcia: BMW Group