Peugeot zastąpił legendę. Nowość była jeszcze lepsza. Niska cena i kapitalne spalanie – nie potrzeba nic więcej

Jednym z ulubionych producentów samochodów wśród Polaków jest Peugeot. Nowoczesne modele francuskiej marki są absolutnie zjawiskowe. Zachwycają swoim designem, ale też rozwiniętą technologią i nowoczesnością. Natomiast wiele osób wciąż czuje pewien sentyment do starszych projektów z lwem na masce. Część z nich stała się prawdziwymi ikonami i chociaż wydaje się, że ich czas dawno temu minął, wciąż widujemy je na drogach.

Peugeot 207 silnik cena spalanie moc RC rajdy rally używany ceny opinie oceny zalety
Podaj dalej

Ten Peugeot miał trudne zadanie – zastąpić legendę

Seria hatchbacków segmentu B marki Peugeot to dla wielu osób obiekt westchnięć do dzisiaj. Na dobre rozpoczęło się od 205 w 1983 roku. W 1998 roku na rynku pojawiła się już legendarna 206. To był samochód widywany niemal wszędzie, każdego dnia, na całym świecie, w miastach i wioskach. Podobnie jak w przypadku 205, tutaj również pojawiły się wersje usportowione, w tym rajdowe. 206 WRC widywane zarówno na trasach mistrzostw świata, jak i w cyklach krajowych, np. w Polsce, do dzisiaj budzi wyjątkowe skojarzenia i emocje.

Peugeot 207 silnik cena spalanie moc RC rajdy rally używany ceny opinie oceny zalety
fot. Peugeot / Stellantis

2006 rok – to wtedy Peugeot przedstawił kolejne wcielenie hatchbacka segmentu B z uwielbianej przez kierowców serii, czyli 207. Odbiorcy docenili fakt, że samochód zachował swój charakter. W ramach ciekawostki należy zauważyć, że również 207 dostało swoje rajdowe wcielenie, czyli kultową wersję S2000. Idąc tym tropem dalej – i kolejna generacja, 208, pojawiała… i pojawia się nadal w rajdach samochodowych. To pokazuje też strategię marki Peugeot, która zawsze chętnie angażowała się w motorsport i promowała swoje auta chociażby poprzez rajdy. Seria od 205, przez 206, 207, aż po 208 to najlepszy przykład – wszystkie te auta do dzisiaj są wspominane przez kibiców na całym świecie.

207 było godnym następcą?

Natomiast wróćmy na ziemię… a konkretniej do cywilnych 207. Miejski hatchback nadal cieszył się świetnymi opiniami. Był samochodem bezpiecznym, solidnie wykonanym i wygodnym. Niewielka masa własna połączona z napędem na przednią oś i świetnymi właściwościami jezdnymi sprawiały, że podróżowanie tym autem było naprawdę przyjemne. Silniki miały pojemność 1,4 lub 1,6 litra. Te słabsze miały moc niecałych 100 koni mechanicznych i stanowiły bardzo ekonomiczny wybór. Natomiast były też jednostki mocniejsze – chociażby wersja RC o mocy 175 koni. Świetny układ jezdny, komfort, przestrzeń wewnątrz – szeroka gama dobrych, oszczędnych silników – to najczęściej wymieniane zalety.

Peugeot 207 silnik cena spalanie moc RC rajdy rally używany ceny opinie oceny zalety
fot. Peugeot / Stellantis

Ile dziś kosztuje Peugeot 207? I tutaj dochodzimy do sedna, bowiem kupno takiego samochodu za niecałych 5 tysięcy złotych nie stanowi w tym momencie najmniejszego problemu. Wybór – nawet w cenie do 5 tysięcy – jest ogromny. I co ciekawe, mowa tutaj nawet o rocznikach 2008, czy 2009. Co istotne – również z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. To może być znakomita opcja np. na pierwsze auto dla młodego, niedoświadczonego kierowcy. Samochód sprawdzi się też w mieście, albo spełni rolę drugiego auta w rodzinie. Biorąc pod uwagę cenę i niskie koszty eksploatacji, wnioski nasuwają się same.

Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również