To Volvo cieszy się zainteresowaniem do dzisiaj
2006 rok – to właśnie wtedy Volvo zaprezentowało swojego nowego hatchbacka segmentu C, który przybrał nazwę C30. Kompakty cieszyły się wówczas dosyć sporym zainteresowaniem. Kolejne marki rozwijały swoje konstrukcje, inne prezentowały zupełnie nowe, aby podjąć wyzwanie. Szwedzki producent postanowił, że podejdzie do tematu nieco inaczej. Skupił się na tym, aby zaprezentować kierowcom samochód klasy premium. Czym C30 wyróżniało się na tle konkurencji?

Pierwszym, co należy tutaj podkreślić, jest oczywiście kwestia bezpieczeństwa. Systemy Volvo znane są na całym świecie i tutaj również wszystko było na miejscu. C30 zachwycało też wyglądem i ten design również stanowił pewną przewagę na tle konkurencji. Choć to 2006 rok, samochód prezentował się fantastycznie, nowocześnie i wyprzedzał swoją epokę o kilka lat. C30 było bardzo wygodne, komfortowe oraz świetnie wyposażone. To również kwestie, które w przypadku szwedzkiego producenta są pewną stałą i których zawsze możemy oczekiwać.
Hatchback premium w atrakcyjnej cenie
Wrażenie robiła również gama silnikowa. Do wyboru były jednostki benzynowe i diesle. Począwszy od tych mniejszych, o pojemności i 1.6 litra i okolicach 100 koni mechanicznych, które miały opinię niezwykle oszczędnych. Przechodząc przez nieco większe i mocniejsze a kończąc na wartościach przekraczających 200 koni mechanicznych. W zależności od tego, kto czego szukał, Volvo C30 było w stanie go zadowolić. Nie chodzi tu wyłącznie o dostosowanie do konkretnych potrzeb odbiorcy. Te silniki były też trwałe i niezawodne a wśród zalet wymieniało się też precyzyjny układ kierowniczy i dobre zawieszanie. Nie dość, że to samochód ładny, dobrze wyposażony i wygodny, to jeszcze zadbany pod kątem mechanicznym.

Jest to model, który miał opinię stosunkowo drogiego. Nie osiągnął przez to być może takiego sukcesu, na jaki z całą pewnością miał potencjał. Jednak z drugiej strony, jest to samochód powszechnie doceniany. Na portalu „Autocentrum” ma w tym momencie kapitalną średnią ocenę na poziomie 4,4 na 5 – to wynik znacznie lepszy, niż ten dla całego segmentu. W dodatku aż 93% ankietowanych twierdzi, że kupiliby to auto ponownie. Zaś cena – początkowo wysoka – dziś prezentuje się o wiele lepiej. Jesteśmy bowiem w stanie kupić teraz C30 za mniej, niż 10 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Volvo Cars