Ta Honda jest legendą – w przenośni i dosłownie
Honda Legend nie jest być może najbardziej popularnym modelem japońskiego producenta. Jednocześnie nie oznacza to, że jest samochodem niewartym uwagi. Wręcz przeciwnie. Na samym wstępie zauważmy, że od samego początku Legend była produkowana jako samochód klasy wyższej. Oznacza to, że wykończenie wnętrza, czy wyposażenie, zawsze stały tam na najwyższym poziomie. Ba – przecież mamy do czynienia z Hondą. A japoński producent przyzwyczajał nas od lat do przykładania uwagi do najmniejszych detali. Wnętrza często wyglądają tam niezwykle futurystycznie i wyprzedzają swoją erę.

W Polsce spotkamy dziś przede wszystkim trzecią oraz czwartą generację tego modelu. Trzecia to okres produkcji od 1995 do 2004 roku, zaś czwarta to lata 2004-2012. Mówimy tutaj o bardzo stylowym sedanie. Początkowo utrzymanym w dosyć klasycznej charakterystyce, następnie w nieco bardziej sportowej, agresywnej, dynamicznej. Wydaje mi się zresztą, że dokładnie taka ma być Honda Legend. To samochód stylowy, elegancki i dostojny… ale jednocześnie o sportowym charakterze.
Co ma pod maską?
Jeśli chodzi o silniki, to nie ma tutaj mowy o żadnej nudzie. Trzecia generacja to 3,5-litrowe V6 o mocy 208 koni mechanicznych. W kolejnej generacji mowa już o dwóch jednostkach do wyboru – obie to V6 i obie generują 295 koni mechanicznych mocy. Z tym, że różnią się pojemnością – w zależności od wariantu jest to 3,5 bądź 3,7 litra. Silniki zresztą są wymieniane przez użytkowników „Autocentrum” jako jedna z największych zalet tego auta. Zarówno pod względem osiągów, jak i wytrzymałości. Ale przecież to Honda, więc jest to oczywiste. Samochód zbiera świetne oceny i opinie. Ludzie oprócz silników doceniają też chociażby układ jezdny i przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. To wszystko bardzo dobrze brzmi.

Oczywiście trzeba mieć świadomość tego, że Legend to raczej unikat. Nie widzimy tych samochodów na polskich drogach jakoś bardzo dużo. Z czego to wynika? Być może z ceny. Analizując detale dotyczące tego auta można uznać, że jest ona okazyjna. Niższa półka cenowa to pułap 15-25 tysięcy złotych. Te nowsze, bardziej zadbane i z niższym przebiegiem potrafią kosztować ponad 35 tysięcy. Biorąc pod uwagę wszystko to, co oferuje Legend, wiele osób powie, że cena i tak jest okazyjna. Natomiast są też tacy, którzy nie będą w stanie zapłacić tyle za samochód z ubiegłego wieku. To na pewno nie jest opcja dla każdego. To bardziej ciekawostka dla tych, którzy będą potrafili tę Hondę docenić.
Zdjęcia: Honda