Subaru wraca do gry?
Subaru Crosstrek to SUV klasy kompaktowej. Jak już wielokrotnie podkreślałem, jest to segment, który w Polsce cieszy się ogromnym zainteresowaniem, bo wybitnie łączy w sobie pożądane przez odbiorców cechy. Z jednej strony to auto rodzinne, z drugiej trochę terenowe, miejskie, a kiedy trzeba, to i sportowe. Poradzi sobie w długiej trasie, ale też w trudnym terenie. Jest to przede wszystkim samochód bezpieczny, wszechstronny i niezawodny a napęd na cztery koła to dla wielu osób ogromna zaleta.

Oczywiście na samym wstępie trzeba sobie powiedzieć, że Crosstrek bezpośrednio wywodzi się z modelu XV. Według producenta określany jest „samochodem na małe i wielkie przygody”. Podkreśla się tutaj nie tylko jego charakter, jako towarzysza podróży po mieście i w terenie, ale również nowoczesny, dynamiczny design. Eksperci zwracają też uwagę na bogate wyposażenie już w standardowej wersji i absolutnie najwyższą jakość wykonania. Jeśli określenie crossover dosłownie tłumaczy się jako „połączenie”, to Crosstrek idealnie się w to wpisuje. Jest połączeniem wszystkiego, czego mógłbyś wymagać od samochodu.
Nie jest najtańszy, ale…
Tak – to prawda. Subaru Crosstrek nie jest najtańszą opcją w swoim segmencie. Aktualnie za nowy egzemplarz trzeba zapłacić około 145 tysięcy złotych. Natomiast kiedy porównamy sobie różnych przedstawicieli konkurencji, może się okazać, że Crosstrek to naprawdę świetny wybór. Bogate wyposażenie w wersji standardowej, napęd, zawieszenie, komfort, systemy, technologia – ta cena nie bierze się znikąd. Silnik 2.0 BOXER o mocy 136 koni mechanicznych z jednej strony zapewnia całkiem przyzwoite osiągi, z drugiej jest ekonomiczny. I znów – to idealnie wpisuje się w zapotrzebowanie na rynku.

Na portalu „Autocentrum” średnia ocena Crosstreka wynosi teraz 4,9 na 5. Opinie w przeważającej większości są bardzo pozytywne. Jeśli Subaru chciało stworzyć SUV-a idealnie trafiającego w aktualny rynek, to mam wrażenie, że im się to udało. To nie jest stara, agresywna i nieokiełznana Impreza. Crosstrek to samochód dla każdego. Powtórzę się – to idealne połączenie wszystkiego tego, czego potrzebujemy na co dzień. Wspomniałem już o tym, że za nowy model trzeba dziś zapłacić ok. 145 tysięcy złotych. Natomiast egzemplarze z poprzedniej generacji, z okolic 2018 roku, można dziś kupić za mniej, niż 70 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Subaru