Nowoczesny SUV jest przestronny, mało pali i zbiera znakomite oceny. Polacy chętnie go kupują

Druga dekada XXI wieku to czas, w którym nastała złota era segmentu SUV. Takie samochody kupują dziś niemal wszyscy i zdarza się tak, że na drogach wręcz nie widać niczego innego. Trend utrzymuje się od lat a kolejni producenci robią wszystko, aby zachęcić do siebie kierowców. Chociażby prezentując zupełnie nowe modele i wypełniając w swojej ofercie wszelkie możliwe segmenty. Z podobnego założenia wyszedł swego czasu Seat.

SUV Seat Tarraco silnik cena spalanie ceny używany opinie oceny zalety wady porównanie
Podaj dalej

Spis treści:

  • Wielka ofensywa modelowa
  • Najmłodszy i największy
  • Jakie są dziś ceny?

SUV dla każdego

To właśnie druga dekada XXI wieku uznawana jest za okres, w którym segment SUV doświadczył największego „boom”. Wktórce kolejni producenci zaczęli prezentować zupełnie nowe modele. Nie wystarczył już jeden SUV w ofercie – musiało być ich przynajmniej kilka, w różnych segmentach. Błyskawicznie pojawiały się nowe projekty, wizje, koncepcje – niektórzy wręcz skupili się wyłącznie na tych autach. To szaleństwo trwa nadal – ludzie nadal uwielbiają te auta a producenci nadal szukają obszarów, w których można coś usprawnić.

SUV Seat Tarraco silnik cena spalanie ceny używany opinie oceny zalety wady porównanie
fot. Seat Media Center

Dosyć późno, bo w 2016 roku swoją ofensywę modelową związaną z SUV-ami rozpoczął Seat. Może i późno, natomiast był to proces bardzo dobrze przemyślany i na rynku pojawiły się trzy naprawdę świetne modele. Ateca zaprezentowana w 2016 roku była pierwszym SUV-em Seata w ogóle. Była opcją pośrednią i zaliczano ją do segmentu C. W 2017 roku pojawiła się Arona – crossover zaliczany do segmentu B, zaś ofensywę uzupełnił model większy i bardziej prestiżowy z segmentu D – Tarraco zaprezentowane w roku 2018.

Dlaczego już go nie produkują?

Seat Tarraco znakomicie się prezentował. Był najmłodszym i największym SUV-em w nowej ofercie hiszpańskiej marki. Był wygodniejszy, bardziej przestronny i znakomicie wyposażony. Zastosowano tutaj wszelkie najnowsze technologie i systemy. Kierowcy mieli do wyboru całkiem niezłą gamę silników. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, mieliśmy tu 1.5 i 2.0 o mocy od 150 do 245 koni mechanicznych. Była też hybryda – również o mocy 245 koni oraz trzy diesle – każdy 2-litrowy, z wariantami mocy 150, 190 oraz 200 koni. Jeśli chodzi o cykl mieszany, w przypadku diesli spalanie spadało w okolice 5,5 litra, w przypadku benzyniaków poniżej 7 litrów. Oczywiście najbardziej oszczędną wersją była hybryda.

SUV Seat Tarraco silnik cena spalanie ceny używany opinie oceny zalety wady porównanie
fot. Seat Media Center

Tarraco jawi się jako świetny samochód rodzinny. Był bardziej przestronny, miał większy bagażnik i ładowność. Był bardziej funkcjonalny, komfortowy – bardziej premium. Dlaczego więc w 2024 roku wycofano go z produkcji, choć przedstawiciele Seata twierdzili, że był wielkim sukcesem? Być może chodziło o to, aby zwracać większą uwagę na modele spod znaku Cupry – chociażby na podobny do Tarraco nowy model Terramar. Jeśli ktoś jednak chciałby dać dziś szansę Tarraco, ceny używanych egzemplarzy z rocznika 2019 startują w okolicach 70 tysięcy złotych.

Zdjęcia: Seat Media Center

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również