Nowoczesny Peugeot zachwyca wyglądem. Ceny używanych sztuk spadły poniżej psychologicznej bariery

Od kilku lat nowe modele marki Peugeot absolutnie zachwycają swoim designem. Na rynek trafiają samochody, które można określić szczytem nowoczesności. Niektóre z nich wręcz wyprzedzają swoją erę. Choć mowa tutaj o używanych egzemplarzach, niektórzy mogą pomyśleć, że to absolutna nowość. Po kilku latach ceny wydają się naprawdę atrakcyjne – w przypadku tego konkretnego modelu właśnie przebiły psychologiczną barierę.

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
Podaj dalej

Peugeot zachwyca od pierwszego spojrzenia

Transformacja, jaką w ciągu kilkunastu ostatnich lat przeszedł Peugeot, dla wielu jest czymś niezwykle imponującym. Ważnym momentem w tej historii jest początek 2010 roku, kiedy to głównym projektantem marki staje się Gilles Vidal. To on niejako prowadzi francuskiego producenta do potężnej metamorfozy. Tworzony jest zupełnie nowy język stylistyczny a po czasie wychodzą nowe generacje dobrze znanych modeli. Rewolucja w designie nowszych aut jest widoczna z daleka a sama marka przechodzi drogę z „tanich aut dla każdego” w coś zdecydowanie bardziej premium.

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
fot. Peugeot / Stellantis

Peugeot miał wejść w zupełnie nową erę motoryzacji. Miał tworzyć samochody nowoczesne, o zupełnie innym charakterze, budzące emocje od pierwszego spojrzenia. Jednym z dzieł tej transformacji był chociażby model 508. W pierwszej generacji pojawił się w 2010 roku. To samochód, który był projektowany jeszcze według tych wcześniejszych zasad i dawnego języka stylistycznego. Nowa wersja, która pojawiła się w 2018 roku, to już kompletna zmiana zasad gry. Choć w teorii mówimy o tym samym, czyli limuzynie segmentu D, wizualnie dostaliśmy tutaj auto z innej planety. Skonstruowane już w 100% według nowoczesnych trendów.

Ile dziś kosztuje?

Nowy Peugeot 508 prezentował się kapitalnie i do dzisiaj zbiera świetne oceny. Kiedy trafiał na rynek, dostępny był z benzynowymi jednostkami 1.6 PureTech o mocy 180, lub 225 koni a także z dieslami, 1.5 i 2.0 BlueHDI o mocy 130, 160, lub 180 koni. Później pojawiały się też inne opcje, zarówno benzynowe, dieslowskie, jak i hybrydowe. Wśród głównych zalet wymienia się nie tylko design, oszczędne silniki o zadowalających osiągach, czy przestronne wnętrze, ale także bezawaryjność i świetne wyposażenie.

Peugeot 508 cena silnik spalanie bezpieczeństwo moc osiągi wygląd
fot. Peugeot / Stellantis

Dziś używane egzemplarze kuszą m.in. ceną. 508 przebił psychologiczną barierę i jesteśmy w stanie kupić ten samochód już za mniej, niż 50 tysięcy złotych. Są to auta z lat 2018-2020, również z przebiegiem niecałych 200 tysięcy kilometrów. Wśród najtańszych sztuk dominują te z silnikiem diesla o mocy 130 koni, a więc najsłabsza wersja. Najsłabsza… ale jednocześnie oszczędna. Powtórzmy raz jeszcze, kupując używany, nawet 7-letni samochód, wizualnie dostajemy coś nowoczesnego, aktualnego. Coś, co sprawia wrażenie nowego – jakby dopiero co zjechało z taśmy produkcyjnej.

Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również