Najtańszy Mercedes w ofercie
Mercedes klasy A zadebiutował na rynku w 1997 roku. Dwie pierwsze generacje raczej nie były zaliczane do kategorii „symbol piękna”. Chociaż oficjalnie mamy tutaj do czynienia z hatchbackiem, ówczesna A klasa tak naprawdę była bytem trudnym do konkretnego zdefiniowania. Sytuacja zdecydowanie zmieniła się w 2012 roku, kiedy to na rynku pojawiła się trzecia generacja modelu. Tutaj już mieliśmy do czynienia z rasowym hatchbackiem. W dodatku większym, bo od teraz klasa A była już oficjalnie zaliczana do segmentu C. Samochód został niejako wymyślony na nowo i była to zmiana jak najbardziej na plus.

Wreszcie – w 2018 roku na drogach pojawiła się czwarta generacja. Samochód wygląda „jak milion dolarów” – ma niesamowitą linię nadwozia i niezwykle agresywny przód zgodny z wzornictwem „predator face”. Nowy Mercedes klasy A w porównaniu do tego pierwszego – z 1997 roku – to jak niebo i ziemia. To coś kompletnie innego, zarazem coś, co automatycznie trafia w gusta odbiorców. Samochód zbiera bardzo dobre opinie. Doceniany jest m.in. za jakość wykonania, bogate wyposażenie, nowoczesne systemy, bezpieczeństwo, czy szeroką gamę silnikową.
Mocy nie zabraknie?
Rzecz w tym, że w drodze stosownej personalizacji każdy jest w stanie znaleźć tu taki silnik, jaki najbardziej będzie mu odpowiadał. Benzynowe jednostki mają pojemność 1,3 lub 2,0 litrów i moc od 109 do 224 koni mechanicznych. Diesel to pojemności 1,5 lub 2,0 litrów i moc z zakresu 95 – 190 koni mechanicznych. Jeśli to dla was zbyt mało, to pozostaje oczywiście odmiana AMG. W niej najpotężniejsza odmiana to 2.0 A45 S – jednostka generująca 421 koni mechanicznych. Do tego dochodzi świetny układ jezdny sprawiający, że pokonywanie każdego kilometra to spora frajda.

Zaawansowane systemy multimedialne, systemy wspomagające kierowcę, nowoczesny design, bogate wyposażenie, komfort, luksus – wszystko jest tutaj na miejscu. Klasa A to aktualnie najtańszy Mercedes w ofercie – zgodnie ze stroną producenta jego ceny rozpoczynają się od 154 600 zł. Co ciekawe – jeśli chodzi o egzemplarze wyprodukowane od 2012 roku – a więc trzecią i czwartą generację w stylu nowoczesnego hatchbacka segmentu C – najtańsze modele używane znajdziemy dziś już za 30 tysięcy złotych. Ceny używanych sztuk z początku czwartej generacji to jednak już okolice 60 tysięcy.
fot. Mercedes-Benz Media