Ten Volkswagen jest legendą – dziś ceny są atrakcyjne
Na przestrzeni lat Volkswagen Golf stał się w Polsce modelem absolutnie legendarnym. Samochód ten widywany jest wszędzie, codziennie, w najróżniejszych generacjach. Widujemy zarówno nowe, tudzież „nowsze” egzemplarze, ale nie brakuje też tych starszych, generacji czwartej, trzeciej, czasami nawet drugiej. Dziś szukając złotego środka pomiędzy ceną, praktycznością, jakością i technologią, bardzo często decydujemy się na siódmą generację. Ona pod pewnymi względami okazała się absolutnie przełomowa.

Zacznijmy od tego, że samochód ten został zbudowany na zupełnie nowej platformie. O ile w przypadku kilku poprzednich generacji design można określić tak naprawdę lekką ewolucją, czy większym faceliftingiem, w przypadku siódmej widzimy wręcz rewolucję. Wyraźne, ostre kształty, dynamiczna, agresywna linia – Golf VII był przedstawicielem nowoczesnej motoryzacji, został skrojony pod nowe czasy i wygląda aktualnie nawet dzisiaj, po 13 latach od jego premiery. I jest to dosyć istotne, bo raczej nie można powiedzieć tego samego o jego poprzednich wcieleniach.
Dlaczego Golf to dziś dobry wybór?
W momencie premiery Volkswagen Golf siódmej generacji przewyższał swoją konkurencję chociażby pod względem technologii i jakości materiałów. Mówiło się, że samochód ten wkracza powoli w segment premium. Był uniwersalny, bo sprawdzał się zarówno w trasie, jak i w mieście. W zależności od wersji mogliśmy mieć auto na singla, czy pary, ale w przypadku kombi mogliśmy równie dobrze potraktować go jako auto rodzinne. Golf cechował się świetnym prowadzeniem, bogatym wyposażeniem, nowoczesnymi multimediami i systemami bezpieczeństwa, ale też szeroką gamą powszechnie docenianych silników.

Jednostki benzynowe miały pojemność od 1,0 do 1,8 litra i moc od 85 do 180 koni mechanicznych. Diesle to oczywiście 1.6 i 2.0 TDI o mocy od 90 do 184 koni. W przypadku silników napędzanych olejem napędowym, średnie spalanie może spadać w okolice 4 litrów. Ceny Volkswagena Golfa siódmej generacji rozpoczynają się dziś w okolicach 18 tysięcy złotych. Do 25 tysięcy złotych wybór jest naprawdę szeroki i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Bez względu na to, czy najważniejszy jest dla was rodzaj silnika, przebieg, czy rocznik.
Zdjęcia: Volkswagen AG