Nadchodzi nowy sezon serii WEC. Robert Kubica zasiądzie za kierownicą hypercara Ferrari

Wielkimi krokami zbliża się nowy sezon serii WEC. Robert Kubica przesiada się z klasy LMP2 i od 2024 roku podróżował będzie hypercarem Ferrari w barwach zespołu AF Corse. Już w najbliższy weekend odbędzie się prolog, czyli oficjalne testy serii WEC. Zawodnicy pojawią się wtedy po raz pierwszy na torze Losail International Circuit w Katarze. Po kilku dniach w tym samym miejscu odbędzie się pierwsza rudna tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata.

robert kubica orlen team wec
Podaj dalej

Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z ORLEN.

Robert Kubica rozpoczyna nowy sezon WEC

Już w najbliższy weekend po raz pierwszy w nowym sezonie samochody serii WEC wyjadą na tor. Motorsport w najlepszym możliwym wydaniu powoli rozpoczyna 2024 rok. Najbliższe dni  i tygodnie na Bliskim Wschodzie zapowiadają się wyjątkowo emocjonująco. W Bahrajnie odbędą się przecież testy oraz pierwsza runda Formuły 1. Około 110 kilometrów na południowy wschód w Lusail podobny scenariusz zaplanowały Długodystansowe Mistrzostwa Świata. Robert Kubica przywita się ze swoim nowym samochodem oraz zespołem…

robert kubica orlen team wec
Robert Kubica | fot. AF Corse

Tor Losail International Circuit został otwarty w 2004 roku po niecałym roku budowy, która kosztowała 58 milionów dolarów. Jest to jeden z zaledwie dwóch torów na świecie, który w tym roku gościł będzie trzy główne cykle mistrzowskie, czyli Formułę 1, WEC oraz MotoGP (drugim jest COTA w Teksasie). To właśnie w Lusail w dniach 24-25 lutego odbędzie się prolog WEC. Prolog to zwyczajnie inna nazwa na przedsezonowe testy. Zawodnicy będą sprawdzali różne elementy samochodów, dostosowywali strategię oraz ustawienia na dalszą część sezonu.

To będzie długi sezon…

Oczy polskich kibiców zwrócone będą przede wszystkim na hypercara zespołu AF Corse z numerem 83. Właśnie tym Ferrari 499P startował będzie Robert Kubica wraz z Robertem Schwartzmanem i Yifei Ye.  Ferrari wystawia do mistrzostw trzy swoje hybrydy. Oprócz tej wspominanej, pojadą jeszcze dwie z numerami 50 i 51, w których zasiądą m.in. Antonio Giovinazzi, Alessandro Pier Guidi, czy Antonio Fuoco. Robert Kubica jest aktualnym… i zarazem ostatnim mistrzem świata LMP2. Zawodnik ORLEN Team w minionym sezonie wywalczył tytuł, dzięki czemu zasłużył sobie na kontrakt w AF Corse.

robert kubica orlen team wec
Hypercar Ferrari na sezon 2024 | fot. AF Corse

Niestety, klasy LMP2 w tym sezonie obserwować już nie będziemy. W stawce będą tylko hypercary oraz samochody GT3. W klasie hypercarów obserwowali będziemy aż 19 hybryd. Oprócz wspomnianej trójki Ferrari będzie też Cadillac, pięć Porsche, dwie Toyoty, Isotta Fraschini, dwa BMW, dwie Alpiny, dwa Peugeoty oraz Lamborghini. Rywalizacja zapowiada się tu absolutnie fascynująco. Zresztą w GT3 na pewno nie będzie mniej ciekawie. Do walki zgłosiło się 18 załóg w samochodach Astona Martina, BMW, Ferrari, McLarena, Lamborghini, Forda, Lexusa, Chevroleta i Porsche.

Zaczniemy i zakończymy na Bliskim Wschodzie

Sezon rozpoczyna się już w dniach 24-25 lutego od prologu. Również w Katarze w dniach 29 lutego – 2 marca odbędzie pierwszy tradycyjny weekend z wyścigiem Qatar 1812 km. Następnie odbędzie się część europejska. W kwietniu zawodnicy będą ścigali się na torze Imola, w maju na Spa-Francorchamps, a w czerwcu odbędzie się oczywiście słynny wyścig Le Mans. Już w lipcu zespoły przeniosą się do Sao Paulo w Brazylii, po czym wystartują na Circuit of the Americas w Teksasie. We wrześniu zawodnicy zmierzą się w Japonii na torze Fuji a wszystko zakończy się 2 listopada w Bahrajnie.

robert kubica orlen team wec
fot. WEC Media | FocusPackMedia | Tim Hearn

Oczywiście trzymamy kciuki za Roberta Kubicę. Zawodnik ORLEN Team będzie – wszystko na to wskazuje – jedynym Polakiem w tegorocznej serii WEC. W końcu spełnia się jego wielkie marzenie o startach Ferrari. W minionym sezonie Kubica udowodnił, że wciąż ma „to coś”. A to każe nam z nadzieją patrzeć na kampanię 2024.

Przeczytaj również