Miejski Peugeot był tak dobry i tani, że Polacy natychmiast się na niego rzucili. Dziś cena jest jeszcze lepsza

Ten Peugeot to przykład modelu, który był wręcz skazany na sukces. Jeśli jesteś spadkobiercą tradycji i popularności uwielbianych 206 i 207, wejście na rynek jest o wiele łatwiejsze. Szczególnie, że 208 prezentowało się znakomicie – nowocześnie i dynamicznie. Silniki zresztą też wydawały się atrakcyjne – z jednej strony mocne, z drugiej oszczędne. Dziś, nawet po 13 latach od jego premiery, ten samochód to wciąż wielki hit, który masowo spotykamy na polskich drogach.

Peugeot 208 silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
Podaj dalej

Peugeot, który musiał się udać

Targi motoryzacyjne w Genewie, rok 2012 – to właśnie wtedy Peugeot zaprezentował model 208. Zastępca 207 i wcześniejszego 206 utrzymał swoje DNA idealnie pasujące do segmentu B. 208 było dostępne z napędem na przednią oś. Było dosyć lekkie i maksymalnie bezpieczne, na co wskazują testy Euro NCAP. Mieliśmy tutaj do czynienia również ze stosunkowo sporym jak na ten segment zbiornikiem paliwa, bo mowa o 50 litrach. Pojazd był nowoczesny i dobrze wyposażony. Od razu mieliśmy wrażenie, że mamy do czynienia z zupełnie nową motoryzacyjną erą.

Peugeot 208 silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
fot. Peugeot / Stellantis

Benzynowe jednostki miały pojemność od 1.0 do 1.6 i moc z zakresu od 68 do… nawet 200 koni mechanicznych. Diesle to 1.4 i 1.6 HDi i moc 68, 92, lub 115 koni. Należało sobie zatem odpowiedzieć na ważne pytanie. Czy bardziej w małym, miejskim hatchbacku zależy nam na mocy, dynamice i sportowych wrażeniach, czy też jednak na oszczędnościach i bardzo niskim spalaniu? Peugeot 208 umożliwiał pójście w oba te kierunki, co bardzo podobało się kierowcom. Nawet w przypadku benzyniaków średnie spalanie potrafiło spadać poniżej 5 litrów. Jeśli chodzi o diesle, raportowane były nawet wyniki poniżej 4 litrów.

Co sądzą o nim Polacy?

Peugeot 208 jest samochodem powszechnie docenianym i wysoko ocenianym. Na portalu „Autocentrum” jego średnia ocena to dziś 4,3 na 5. Dodajmy, że średnia samochodów w jego segmencie wynosi 4,0 na 5, więc 208 wyraźnie wybija się ponad przeciętność. 84% kierowców twierdzi, że kupiliby ten model ponownie. Wśród zalet wymienia się kilka kwestii. Jedną z najciekawszych jest… przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, co w teorii wydaje się nielogiczne, jeśli mówimy o hatchbacku segmentu B. A jednak – nikt przesadnie nie narzeka tu na ilość miejsca. Oczywiście przy założeniu, że raczej nie mówimy tutaj o aucie rodzinnym.

Peugeot 208 silnik cena ceny spalanie wady opinie zalety diesel benzyna awarie
fot. Peugeot / Stellantis

Co na temat Peugeota 208 powie nam z kolei „Otomoto”? Zainteresowani z całą pewnością nie będą rozczarowani cenami tego samochodu. Okazuje się bowiem, że dziś najtańsze egzemplarze startują w okolicach 12 tysięcy złotych. Nawet wśród tych najtańszych sztuk znajdziemy auta z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. O potencjalnej wytrzymałości niech świadczy fakt, że zdarzają się tam samochody z przebiegiem ponad 400 tysięcy kilometrów. Pokazuje to, że przy odpowiednim serwisie i dbaniu o samochód, może on służyć nam naprawdę długo i względnie bezproblemowo.

Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również