M-Sport Polska uruchamia nowy puchar markowy w ERC. Będą ścigać się Fiestami Rally3. Ale nagrody

Od przyszłego sezonu w ERC funkcjonował będzie puchar markowy. We współpracy z M-Sport Polska zawodnicy będą rywalizowali Fiestami Rally3. Wszystko wskazuje na to, że nowy puchar może cieszyć się ogromnym zainteresowaniem. Szczególnie, że nagrody są zacne. Od paliwa oraz opon za pojedyncze rajdy, do startu w rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata – Rajdzie Europy Centralnej.

fiesta rally3 trophy m-sport polska erc
Podaj dalej

M-Sport Polska z nowym programem w ERC

Nie od dzisiaj M-Sport Polska znany jest ze swojego zaangażowania w programy juniorskie i puchary markowe. Dość powiedzieć, że polski oddział brytyjskiej firmy jest odpowiedzialny za serię Junior WRC rozgrywaną przy Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC). To w podkrakowskich Balicach powstaje oczywiście Ford Fiesta Rally3 i to z tego samochodu korzystają zawodnicy JWRC. Teraz natomiast nadeszła pora na kolejny markowy puchar, który będzie organizowany we współpracy z M-Sport Polska.

fiesta rally3 trophy m-sport polska erc
fot. Kamil Wrzecionko

Tym razem mowa o Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC), gdzie od nowego sezonu powstanie puchar Fiesta Rally3 Trophy. Nie będzie to co prawda program w pełni obsługiwany przez M-Sport Polska, tak jak JWRC. W przypadku ERC zawodnicy będą mogli korzystać ze swoich prywatnych samochodów, bądź takich wynajmowanych. Nie będzie tu jednak żadnych wytycznych odnośnie pochodzenia auta, czy jego serwisowania. M-Sport Polska pojawi się jednak na każdym rajdzie. Będzie wspierał zawodników m.in. poprzez swoich inżynierów. Ekipa przywiezie też na miejsce mnóstwo części zapasowych, w razie gdyby któryś zawodnik ich potrzebował.

Nagrody robią wrażenie?

Wszyscy zawodnicy w pucharze będą korzystali z dokładnie takich samych opon Pirelli w promocyjnych cenach oraz z dokładnie tego samego paliwa Gulf MSR EVO2, na które zawodnicy jednak dostaną zniżkę. Zwycięzca każdej rundy otrzyma 12 nowych opon na następny rajd oraz zapas 300 litrów paliwa. Za zajęcie drugiego miejsca nagroda to 6 opon oraz 150 litrów paliwa, zaś za trzecie miejsce 2 opony oraz 50 litrów paliwa. Już to są bardzo ciekawe nagrody. Ale najlepsza jest ta za wygranie całego cyklu.

fiesta rally3 trophy m-sport polska erc
fot. Kamil Wrzecionko

Zwycięzca Fiesta Rally3 Trophy dostanie bowiem w nagrodę start w Rajdzie Europy Centralnej – rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonie 2024. Będzie to start oczywiście w pełni opłacony przez organizatora pucharu. W kalendarzu pucharu znalazło się pięć rund – Rajd Węgier, Rajd Estonii, Rajd Rzymu, Rajd Barum oraz Rajd Śląska. Właśnie polska runda Rajdowych Mistrzostw Europy rozstrzygnie to, kto po krótkim czasie będzie mógł pojawić się w WRC. Kto wie – być może będzie to jakaś polska załoga?

Fiesta Rally3 Trophy to coś zupełnie nowego

Iain Campbell, manager cyklu ERC: – Fiesta Rally3 była świetnym uzupełnieniem cyklu ERC od momentu, w którym się w nim pojawiła. Jest to samochód atrakcyjny – zarówno pod kątem wysokich osiągów, jak i niższych kosztów obsługi. Z tego względu z dumą ogłaszamy powstanie pucharu Fiesta Rally3 Trophy, w ramach którego zawodnicy będą rywalizowali w pięciu rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w sezonie 2024. Nie mam wątpliwości co do tego, że ten puchar będzie wielkim sukcesem i kolejną zachętą do rywalizacji w ERC.

fiesta rally3 trophy m-sport polska erc
fot. Kamil Wrzecionko

Maciej Woda, szef M-Sport Polska: – Fiesta Rally3 Trophy to coś zupełnie nowego. Puchar, który – mam taką nadzieję – zachęci nowe pokolenia do startów na najwyższym poziomie. Puchary monomarkowe to jeden z fundamentów działalności M-Sport Polska. Pamiętam, że oglądaniu rywalizacji różnych zawodników z różnych środowisk w tych samych autach zawsze towarzyszyły wielkie emocje. Popularność Fiesty Rally3 sprawiła, że uznaliśmy taki program za konieczność. Pomoże nam to w wyborze zawodników, których chcemy wspierać w przyszłości.

Przeczytaj również