Spis treści:
- Tak rozpoczęła się historia legendy
- Piąta generacja – dziś to najlepszy wybór?
- Kosmiczne osiągi zachęcają
Kultowy Mercedes – tak się zaczęło
Mercedes Benz SL po raz pierwszy pojawił się na rynku w – uwaga – 1954 roku. Samochód ten prezentuje się absolutnie zjawiskowo – nawet dzisiaj, ponad 71 lat po jego premierze. SL już wtedy zachwycał – nie tylko wyglądem, ale też osiągami. Miał 3-litrowy silnik o mocy 220 koni mechanicznych i rozwijał prędkość na poziomie 260 km/h. A przypomnijmy, że nadal mowa tutaj o roku 1954! SL był tak dobry, że rywalizowano nim w wyścigach samochodowych, m.in. w słynnym Le Mans. Tak rozpoczęła się historia absolutnej legendy niemieckiego producenta.

Kolejne egzemplarze cieszyły się równie dużym zainteresowaniem. Dziś dla wielu osób ciekawym wyborem może być piąta generacja, która była produkowana w latach 2001-2011 w Bremie. Co ciekawe, jest to samochód, który trafił nawet do słynnej wersji gier Need for Speed – konkretniej do Most Wanted. Zastosowano w nim wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Mowa tutaj chociażby o rewolucyjnym, automatycznym systemie otwierania dachu, systemie bezkluczykowym, aktywnym tempomacie, czy nowoczesnym hydraulicznym zawieszeniu.
Kosmiczne osiągi zachwycają
Jeśli chodzi o silniki najsłabsza wersja to silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 245 koni mechanicznych. Na liście nie brakuje fascynujących jednostek V8, a nawet V12. Część z nich jest wyposażona w dwie turbosprężarki. Pojemności sięgają tutaj 6 litrów a moc dochodzi do 612 koni mechanicznych. Topowe odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w niecałe 5 sekund. Maksymalne prędkości sięgają tutaj blisko 340 km/h. Oczywiście te najbardziej imponujące liczby to wersje AMG.

Co ciekawe, Mercedesa SL piątej generacji jesteśmy w stanie kupić dziś już w okolicach ceny 40-45 tysięcy złotych. Mowa tutaj o rocznikach 2003-2005 i – co istotne – nie tylko o tej najsłabszej wersji o mocy 245 koni mechanicznych. Jeśli ktoś chciałby kupić model Mercedes SL tanio, na piątej generacji rozsądny wybór tak naprawdę się kończy. Jeśli kogoś interesowałaby już ta szósta, produkowana od 2011 roku, należy liczyć się z wydatkiem zdecydowanie przekraczającym barierę 100 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Mercedes-Benz Media