Kultowe BMW jeszcze tańsze
BMW Serii 5 pojawiło się na rynku w 1972 roku jako 4-drzwiowy sedan zaliczany do segmentu E. Od samego początku mieliśmy tutaj do czynienia z samochodem klasy wyższej, ze świetnymi silnikami i napędem na tylną oś. Z biegiem czasu konstrukcja oczywiście się rozwijała. Dziś dla wielu osób bardzo atrakcyjnym wyborem może być piąta generacja modelu. W zależności od wersji, miała ona kod E60 (sedan) lub E61 (kombi). I wypadałoby wrócić tutaj na sam początek. Choć samochód trafił na rynek w 2003 roku (był produkowany do roku 2010), nawet dziś prezentuje się bardzo ładnie. Owszem – widać, że nie jest to coś stworzone według najnowszych trendów, natomiast to wciąż bardzo ładny samochód – absolutnie nie odrzuca pod względem designu.

Jeśli chodzi o silniki, wybór jest tutaj niemal nieograniczony. Same jednostki benzynowe to kilkanaście opcji do wyboru. Od „skromnego” 2.2 520i o mocy 170 koni mechanicznych… po 4.4 Turbo Alpina o mocy 507 koni. W dieslach wybór był nieco mniejszy… aczkolwiek nadal zadowalający. Pod względem pojemności są to silniki, które dziś będą atrakcyjne nawet dla tych bardziej konserwatywnych fanów motoryzacji. Jeśli chodzi o moc… również nikt narzekał nie będzie – to wartości od 163 do 286 koni.
Świetna opcja nawet dzisiaj?
BMW Serii 5 piątej generacji do dzisiaj zbiera bardzo wysokie oceny. Zazwyczaj są one wyraźnie wyższe od konkurencji. Wśród zalet często wymieniane są układ jezdny, wyciszenie, silniki, ale też świetne wyposażenie. Jasne – musimy tutaj pamiętać o tym, że to samochód, który pojawił się na rynku w 2003 roku. Natomiast zastosowano tam wiele rozwiązań, które nawet dzisiaj przypadną kierowcom do gustu. To jeden z klasyków tej nieco starszej motoryzacji. Tej, w której więcej zależało od kierowcy i która nie jest naszpikowana wszechobecną elektroniką i milionem systemów. Są ludzie, którzy szukają takich aut… i właśnie za to najbardziej je cenią.

Zakup BMW Serii 5 E60, lub E61, nie stanowi dzisiaj najmniejszego problemu. I to zarówno w kwestii dostępności tych aut, szerokiego wyboru, jak i samej ceny. Najtańsze egzemplarze znajdziemy dziś za mniej, niż 10 tysięcy złotych. W przedziale cenowym 10-15 tysięcy, wybór jest niemal nieograniczony. Możemy tu przeglądać dziesiątki, setki ogłoszeń i każdy znajdzie tutaj dokładnie to, czego szuka. Warto w tym momencie podkreślić, że nie rozmawiamy tylko o najstarszych sztukach, takich z 2003, czy 2004 roku. Pojawiają się tutaj również egzemplarze z 2009 roku… a to brzmi już zupełnie inaczej.
Zdjęcia: BMW Group / DANIEL KRAUS PHOTOWORKS