Mercedes, czyli klasa sama w sobie
Często mówi się o tym, że sztuczna inteligencja potrafi błyskawicznie zebrać z sieci wszystkie niezbędne informacje i streścić je w krótką, rzeczową odpowiedź. Zadając jej pytanie, z czym przede wszystkim kojarzy się marka Mercedes, mamy pewność, że odpowiedź będzie krótkim streszczeniem tego, jak postrzegają ją ludzie na całym świecie i jakich opinii na jej temat jest najwięcej. Jak zatem odpowiedziała mi na takie pytanie sztuczna inteligencja? Tak, że Mercedes kojarzy się ludziom przede wszystkim z luksusem, niemiecką precyzją i inżynierią oraz samochodami klasy premium.

Myślę, że jest to coś, z czym nie da się dyskutować. Taka opinia nie jest przypadkowa. Niemiecki producent od dziesiątek lat przyzwyczaja nas do tego, że tworzy produkt premium. Taki, w którym możemy poczuć się niezwykle komfortowo, wręcz luksusowo. I wcale nie trzeba w tym celu wydawać setek tysięcy złotych. Wystarczy pójść na kompromis i kupić sobie samochód używany. Jednym z ulubionych modeli Polaków jest Mercedes klasy E. Dziś chciałbym zająć się trzecią generacją, a więc tą z oznaczeniem W211. Z czym dokładnie mamy tutaj do czynienia?
Warto zwrócić na niego uwagę?
Uważam, że trzecia generacja klasy E oferuje naprawdę świetny stosunek ceny do jakości. Natomiast zacznijmy od początku. E klasa to oczywiście samochód osobowy klasy wyższej. W tym przypadku nie tylko sedan, ale również kombi. Mowa tu o segmencie E, co sugeruje nam, że mowa o dużym i przestronnym modelu. Trzecia generacja (W211) była produkowana w latach 2002-2009. Nie będę tutaj szczególnie rozpisywał się na temat wyglądu tego samochodu. Typowy Mercedes – piękna, klasyczna sylwetka komfortowej limuzyny.

Jeśli chodzi o silniki, to… każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Same jednostki benzynowe to naście wariantów o zakresie pojemności od 1,8 do 5,5 litra oraz mocy od 163 do 388 koni mechanicznych. Tylko niewiele mniej na rynku jest diesli. Tu zakres pojemności to od 2,1 do 4 litrów, zaś moc to od 122 do 314 koni. W obu przypadkach – benzyniaków i diesli – najmocniejsze warianty to legendarne silniki V8. Ile dziś kosztuje ta klasyczna niemiecka limuzyna? Najtańsze sztuki znajdziemy za mniej, niż 10 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Mercedes-Benz Media