Kompaktowy hatchback od Alfa Romeo zrobił w Polsce furorę. Mówi się, że to samochód z duszą

Alfa Romeo wraz ze stylem i elegancją jej samochodów stała się jednym z najpopularniejszych producentów w Europie. Doceniamy te auta, bo zazwyczaj są piękne, mają włoski temperament, sportowy charakter, ale są jednocześnie tanie i niezawodne. Szeroka oferta przemawia niemal do każdego. Ten konkretny model stał się popularną opcją w segmencie kompaktowych hatchbacków. Może być dobrym wyborem nawet dzisiaj.

Alfa Romeo 147 silnik cena spalanie moc używana używane ceny opinie oceny zalety
Podaj dalej

Ta Alfa Romeo jest hitem nawet dzisiaj

W 2010 roku na rynku pojawiła się przepiękna Alfa Romeo Giulietta. Hatchback segmentu C zrobił na Europejczykach spore wrażenie, natomiast nie był czymś nowym. Giulietta to bowiem spadkobierca modelu 147, który produkowany był w latach 2000-2010. Wówczas konstrukcja zaprojektowana przez Waltera de Silvę wprowadzała do motoryzacji nowe standardy, wygrywając po drodze tytuł samochodu roku. Stylowe, sportowe nadwozie, świetnie wyposażone wnętrze i dobre silniki – to był kompaktowy hatchback, który szybko zyskał uznanie.

Alfa Romeo 147 silnik cena spalanie moc używana używane ceny opinie oceny zalety
fot. Alfa Romeo / Stellantis

Na wyobraźnię działa już sam fakt, że 147 to pierwowzór Giulietty. Ta ma w Polsce niezachwianą pozycję i opinię. Cieszyła się szczególnym uznaniem we Włoszech, Hiszpanii oraz Wielkiej Brytanii. Oczywiście trafiła też do Polski i tutaj szybko znalazła zainteresowanych wśród fanów marki Alfa Romeo. 147 zachwycało designem – był on nowoczesny i okazał się ponadczasowych. Mówi się, że było to jedno z najlepiej zaprojektowanych aut w swoim okresie. Samochód był wygodny, miał bogate wyposażenie już w standardowej wersji i zapewniał komfortowe podróżowanie.

A to nie wszystko…

Alfa Romeo 147 znakomicie się prowadziła, za co odpowiadał precyzyjny układ kierowniczy i świetne zawieszenie. Wśród jednostek benzynowych znajdziemy głównie 1.6 i 2.0 TwinSpark o mocy od 105 do 150 koni mechanicznych. Diesle to z kolei 1.9 JTD o mocy od 100 do 170 koni. W niektórych tych wersjach można było osiągać spalanie poniżej 6 litrów na 100 kilometrów, co jest zadowalającym wynikiem. Dostępna była też wersja sportowa z benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 250 koni. Każdy zatem znalazł tutaj wersję dla siebie.

Model 147 jest dobrze oceniany i doceniany do dzisiaj. Chociaż jego produkcja została zakończona w 2010 roku na rzecz Giulietty, nadal na drogach jesteśmy w stanie znaleźć jej pierwowzór. W zasadzie, czemu się dziwić, skoro dziś kupimy używane, sprawne 147 już od 2 tysięcy złotych? Okolice 7 tysięcy to już nowsze egzemplarze, po faceliftingu, z przebiegiem dalekim od 200 tysięcy kilometrów i z mocniejszymi silnikami. Ciężko nie potraktować tego jako opcji, kiedy ktoś szuka podobnego auta.

Zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również