Luksusowy SUV od Lexusa nadal jest hitem
Eksperci spierają się co do tego, jaki był pierwszy SUV produkowany przez markę Lexus. W wielu analizach taki mianem określany jest model RX, który został zaprezentowany w 1998 roku. Nie jest to jednak do końca prawdą. Już w listopadzie 1995 roku do produkcji trafił bowiem model LX. Jest to SUV z krwi i kości, od którego wszystko tak naprawdę w marce Lexus się rozpoczęło. Dziś jego ceny sprawiają, że można przecierać oczy ze zdumienia. Wiele osób nie będzie w stanie uwierzyć w to, jaką wartość te auta dziś prezentują.

W dużej mierze Lexus LX bazował na Toyocie Land Cruiser. Natomiast są pewne kwestie, które oba te modele różnią. Wszak mowa o marce Lexus, która została wydelegowana z Toyoty po to, aby tworzyć bardziej luksusowe samochody. Tak oto oprócz kilku detali w samym wyglądzie, auta różnią się przede wszystkim wyposażeniem. LX był samochodem klasy premium. Już te pierwsze wersje miały pełną elektrykę, zaawansowane jak na tamte czasy systemy bezpieczeństwa i multimedialne, a także oferowały wysoki komfort. Nie brakowało tam skóry i innych materiałów wysokiej jakości.
Rodzinny, sportowy, terenowy
Lexus LX to samochód, który w zasadzie wyczerpuje definicję segmentu SUV. Jest to auto rodzinne – niezwykle przestronne, komfortowe, z dużym bagażnikiem. Jest w stanie pomieścić aż 8 osób. Co do właściwości terenowych – LX ma dosyć wysoki prześwit oraz znakomity napęd na cztery koła. W przypadku drugiej generacji (1998-2007) silniki generują tutaj w zależności od wersji od 234 do 272 koni mechanicznych. To cudownie brzmiące V8 o pojemności 4,7 litra, z momentem obrotowym sięgającym nawet 444 Nm. Jest to zatem auto nie tylko rodzinne, ale też z wyraźnymi właściwościami terenowymi, a często również sportowymi.

Ceny używanych egzemplarzy Lexusa LX są trudne do uwierzenia. W Polsce rozpoczynają się one bowiem od… 84 tysięcy złotych. Oczy otworzą wam się jeszcze bardziej kiedy dodamy, że mowa tutaj np. o roczniku 2003. Nowsze wersje – np. z 2012 roku, mogą kosztować już 250 tysięcy. Jeśli zastanawiacie się, gdzie może być tutaj sufit – na „Otomoto” LX z 2019 roku kosztuje dziś prawie 600 tysięcy. Klasa, prestiż, wielkość, wyposażenie, trwałość, bezawaryjność, osiągi, napęd – to wszystko odgrywa tutaj swoją rolę.
Zdjęcia: Lexus